Računalne igre kao prediktori agresivnog ponašanja (CROSBI ID 394926)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Svetec, Ivana
Matijević, Milan
Topolovčan, Tomislav
hrvatski
Računalne igre kao prediktori agresivnog ponašanja
Porast nasilja među mladima jedan je od najvećih problema s kojima se suočava moderno društvo. Takozvana digitalna generacija većinu svog slobodnog vremena provodi ispred računala, surfajući internetom ili igrajući računalne igre. Onaj tko igra računalne igre nije samo pasivan promatrač onoga što se odvija pred njim na ekranu, već igrač aktivno sudjeluje u tijeku i ishodu igre. Kakve utjecaje i posljedice nasilne i natjecateljske računalne igre imaju na svakodnevni život, uvelike ovisi o složenim procesima dinamike prenošenja između virtualnog i stvarnog svijeta. Na temelju analiziranih teorijskih i empirijskih pretpostavki, provedeno je istraživanje na uzorku (N = 104) studenata treće i četvrte godine Učiteljskog fakulteta. Cilj istraživanja bio je ispitati u kojoj se mjeri učestalost igranja i uzbuđenost prilikom igranja nasilnih i natjecateljskih računalnih igara, zajedno s demografskim obilježjima i osobinama ličnosti Mračne trijade mogu smatrati prediktorima agresivnog ponašanja. Za prikupljanje podataka o učestalosti igranja i uzbuđenosti prilikom igranja nasilnih i natjecateljskih računalnih igara konstruiran je poseban upitnik s devet pitanja zatvorenog tipa višestrukih odgovora. Za prikupljanje podataka o mračnim dimenzijama ličnosti korišten je Upitnik Mračne trijade D3-27 (Paulhus i Williams, 2002), a za prikupljanje podataka o agresivnosti korištena je Skala agresivnosti (Buss i Perry, 1992). Rezultati istraživanja pokazali su da nasilne i natjecateljske računalne igre nisu toliko značajni prediktori agresivnog ponašanja, već da su osobine Mračne trijade ličnosti značajni prediktori agresivnog ponašanja.
nasilne računalne igre; natjecateljske računalne igre; Mračna trijada ličnosti; agresivno ponašanje
nije evidentirano
engleski
Computer games as predictors of aggressive behaviour
nije evidentirano
violent video games; competitive video games; Dark triad of personality; aggressive behaviour
nije evidentirano
Podaci o izdanju
47
05.03.2015.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Učiteljski fakultet, Zagreb
Zagreb