Vrijedna monografija Viktora Stojkića (CROSBI ID 53914)

Prilog u knjizi | stručni rad

Dragić, Marko Vrijedna monografija Viktora Stojkića // Viktor Stojkić, Korijeni (Rodoslovlje Stojkića, neispričane priče i zanimljivosti župe Goranci i Hercegovine) / Miroslav Palameta ; Marinko Marić (ur.). Mostar : Dubrovnik: Hrvatsko kulturno društvo Napredak - Podružnica Mostar ; Hrvatsko kulturno društvo Napredak - Podružnica Dubrovnik, 2015. str. 295-300

Dragić, Marko

Vrijedna monografija Viktora Stojkića

Nadahnuće za pisanje monografije Rodoslovlje Stojkića (1600.-2014.) Legende, zanimljivosti i neispričane priče Župe Goranci i Hercegovine autor je nosio u sebi od ranoga djetinjstva kada mu je pokojni djed Karlo pripovijedao o povijesti njegova roda i zavičaja. Djedov savjet „Kada nešto radiš, radi kako Bog zapovida ili nemoj nikako raditi!“ Viktor Stojkić dosljedno kroz život provodi. Na Viktorov život snažno je utjecala i njegova pokojna baka te pokojni roditelji Ivan i Mara. Savjet djeda Karla autoru je bio motom i pri pisanju monografije koju je komponirao od poglavlja: Uvod ; Rodoslovlje Stojkić ; Sport ; Zanimljivosti vezane za Stojkiće, župu Goranci i Hercegovinu ; Neispričane priče ; Moje pjesme, moji snovi ; Pjesme goranačke. U Uvodu je riječ o drevnim Ilirima koji su nastanjivali područja današnje Hercegovine. Život Ilira na ovim prostorima svjedoče grandiozne gradine i gomile. Autor daje kratak osvrt o: rimsko-ilirskim ratovima, dolasku Hrvata u Zahumlje, srednjovjekovnim vladarima u Humskoj zemlji koji su vladali do turske okupacije, Bosni i Hercegovini u sastavu Austro-Ugarske monarhije ; Kraljevini Jugoslaviji ; SFRJ, Domovinskom ratu, Daytonskom sporazumu.

Goranci, predaje, legende, običaji, poznate osobe.

Viktor Stojkić's valuable monograph

Goranci, tales, legends, customs, famous people