Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Zastupljenost tema o okolišu u srednjoškolskim nastavnim programima (CROSBI ID 217635)

Prilog u časopisu | prethodno priopćenje

Buzov, Ivanka Zastupljenost tema o okolišu u srednjoškolskim nastavnim programima // Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 63 (2014), 3; 353-365

Podaci o odgovornosti

Buzov, Ivanka

hrvatski

Zastupljenost tema o okolišu u srednjoškolskim nastavnim programima

U radu se prezentiraju rezultati analize sadržaja operativnih nastavnih programa u šest splitskih srednjih škola u odnosu na prisutnost tema o problematici okoliša, uključujući gimnazije i strukovne srednje škole. Za ovu svrhu izdvojeni su i analizirani izravni sadržaji u operativnim nastavnim programima uzrokovanih škola, pomoću kvalitativne „usmjerene analize sadržaja“. Dobiveni rezultati pokazuju da su nastavni predmeti Etika i Tehnologija s ekologijom oni u kojima se nalazi najviše traženih tema o problematici okoliša. Također sve pretraživane teme, iako s različitim kvantitetom, nalaze se u gotovo svim analiziranim nastavnim programima, osim u nastavnom programu za zanimanje Upravni referent. Što se tiče distribucije pojedinih tema ističe se kako je najmanje sadržaja pronađeno o temi održivog razvoja. Glede preporuka za daljnje razvijanje srednjoškolskih nastavnih programa o okolišu, prije svega se odnose na mijenjanje statusa predmeta Etika. Isto tako sugerira se promišljanje koncepta zasebnog predmeta u vezi s problematikom okoliša na razini srednjoškolskog općeg obrazovanja, zatim nastavak započete prakse ekologiziranja predmeta kao što su Biologija i Geografija te izvan učionička nastava kroz poticanje uključivanja formalnog obrazovanja u projekte međusektorske suradnje obrazovanja za lokalni razvoj.

analiza sadržaja; nastavni program; srednje škole; teme o okolišu.

nije evidentirano

engleski

Representation of the environmental topics in secondary school curricula

nije evidentirano

content analysis; curriculum; secondary schools; environmental topics

nije evidentirano

Podaci o izdanju

63 (3)

2014.

353-365

objavljeno

0037-654X

Povezanost rada

Sociologija