Zastupljenost tema o okolišu u srednjoškolskim nastavnim programima (CROSBI ID 217635)
Prilog u časopisu | prethodno priopćenje
Podaci o odgovornosti
Buzov, Ivanka
hrvatski
Zastupljenost tema o okolišu u srednjoškolskim nastavnim programima
U radu se prezentiraju rezultati analize sadržaja operativnih nastavnih programa u šest splitskih srednjih škola u odnosu na prisutnost tema o problematici okoliša, uključujući gimnazije i strukovne srednje škole. Za ovu svrhu izdvojeni su i analizirani izravni sadržaji u operativnim nastavnim programima uzrokovanih škola, pomoću kvalitativne „usmjerene analize sadržaja“. Dobiveni rezultati pokazuju da su nastavni predmeti Etika i Tehnologija s ekologijom oni u kojima se nalazi najviše traženih tema o problematici okoliša. Također sve pretraživane teme, iako s različitim kvantitetom, nalaze se u gotovo svim analiziranim nastavnim programima, osim u nastavnom programu za zanimanje Upravni referent. Što se tiče distribucije pojedinih tema ističe se kako je najmanje sadržaja pronađeno o temi održivog razvoja. Glede preporuka za daljnje razvijanje srednjoškolskih nastavnih programa o okolišu, prije svega se odnose na mijenjanje statusa predmeta Etika. Isto tako sugerira se promišljanje koncepta zasebnog predmeta u vezi s problematikom okoliša na razini srednjoškolskog općeg obrazovanja, zatim nastavak započete prakse ekologiziranja predmeta kao što su Biologija i Geografija te izvan učionička nastava kroz poticanje uključivanja formalnog obrazovanja u projekte međusektorske suradnje obrazovanja za lokalni razvoj.
analiza sadržaja; nastavni program; srednje škole; teme o okolišu.
nije evidentirano
engleski
Representation of the environmental topics in secondary school curricula
nije evidentirano
content analysis; curriculum; secondary schools; environmental topics
nije evidentirano