Uloga korporativne reputacije u izgradnji dinamičkih sposobnosti poduzeća (CROSBI ID 395039)
Ocjenski rad | doktorska disertacija
Podaci o odgovornosti
Tomšić, Dina
prof. dr. sc. Darko Tipurić
prof. dr. sc. Darko Tipurić
hrvatski
Uloga korporativne reputacije u izgradnji dinamičkih sposobnosti poduzeća
Dinamičke sposobnosti odnose se kapacitet hotimičnog i svrsishodnog transformiranja, prilagođavanja te razvijanja resursne baze poduzeća. Zbog učinka obnavljanja, smatraju se vitalnim sposobnostima i tacitnom energijom poduzeća. Radi se o pristupu razvijenom unutar resursne teorije strategije, koji čini okvir za bolje konkuriranje poduzeća u kompleksnoj okolini. Reputacija je neodvojivo obilježje poduzeća koje ga prati u svim njegovim transakcijama i interakcijama. Ona je, uz znanje i sposobnosti, najdragocjenija imovina poduzeća i stoga vrijedna posebne pažnje svih upravljačkih razina. Korporativna reputacija potentan je strateški relacijski resurs kojeg poduzeće može koristiti kako u ostvarivanju različitih ciljeva, tako i u oblikovanju odnosa sa svojim brojnim interesno-utjecajnim skupinama. Oba navedena fenomena relevantna literatura prepoznala je kao nositelje konkurentnosti i djelotvornosti poduzeća, stoga se doktorska disertacija bavi analizom njihova međuodnosa. Predmet ovog istraživanja je izgradnja procesa dinamičkih sposobnosti poduzeća pomoću korištenja potencijala korporativne reputacije i njene medijatorske uloge u interakcijama poduzeća s ukupnom okolinom. Izazov ove disertacije je identifikacija novog načina pribavljanja ideja i poduzeću svojstvenih i vrijednih informacija i znanja brže od njegove konkurencije. Njegova je namjena pomoć upravljačkim strukturama u izgradnji te preciznijem usmjeravanju procesa dinamičkih sposobnosti poduzeća, kao i u objektivnijem odlučivanju, boljem rješavanju problema i preciznijem balansiranju stakeholderskim očekivanjima. U tu svrhu istražena je, identificirana i oblikovana reputacijska sposobnost, važna nova dinamička sposobnosti poduzeća, u funkciji mehanizma osnaživanja tržišne i netržišne konkurentnosti poduzeća. Pomoću novorazvijenog indeksa te nove dinamičke sposobnosti poduzeće se može senzibilizirati za djelovanje u kompleksnoj, proširenoj okolini. Oslanjanjem na normu reciprociteta utvrđeno je da se odnosi poduzeća i njegove tržišne i netržišne okoline mogu oblikovati na kolaborativan način koji generira simbiozu i spiralu zajedničkih, sve kako bi ostalo u mogućnosti da dobro ili bolje ispunjava očekivanja interesno-utjecajnih skupina, ali i svoja očekivanja. Rezultati istraživanja pružaju empirijske dokaze koji mogu pomoći u produbljivanju razumijevanja o međudjelovanju korporativne reputacije i dinamičkih sposobnosti poduzeća te posljedično, u oblikovanju konkurentskih i kolaborativnih strategija kojima poduzeće može bolje konkurirati unutar ekosistema u kojem djeluje ili ima namjeru djelovati. Dodatno, okviru dinamičkih sposobnosti utvrđena je, konceptualizirana i pridijeljena nova funkcionalnost generičke platforme za balansirano strateško i korporativno upravljanje.
Dinamičke sposobnosti poduzeća; Korporativna reputacija; Reputacijska dinamička sposobnost
Izvadak iz ocjene rada: Temeljem uvida u doktorsku disertaciju kandidatkinje mr.sc. Dine Tomšić, Povjerenstvo je zaključilo da je tema rada aktualna, znanstveno relevantna i primjenjiva. Doktorski rad je izvorni znanstveni rad kandidatkinje, rezultat je znanstveno utemeljenog teorijskog i empirijskog istraživanja te kao takav predstavlja značajan znanstveni doprinos u polju poslovne ekonomije, grani organizacija i menadžment. Tema rada pokriva područje i problematiku koja je znanstveno zahtjevna, inovativna te primjerena izradi doktorske disertacije. Rad je sadržajno prikladno strukturiran, a materija je izložena logičnim redoslijedom i korektnim stilom pisanja. U izradi rada korišteni su relevantni inozemni i domaći izvori literature. Nakon iznimno detaljne analize teorijskih i metodoloških okvira, provedeno je istraživanje, a dobiveni rezultati adekvatno su argumentirani te uobličeni u logične zaključke. Postavljene hipoteze istraživanja testirane su korištenjem odgovarajuće znanstveno istraživačke metodologije koja je prikladno i konzistentno primijenjena tijekom svih faza istraživanja. Postavljeni znanstveni ciljevi su ostvareni, a problem istraživanja j
engleski
The role of corporate reputation in building dynamic capablities of firms
nije evidentirano
dynamic capabilities; corporate reputation; reputational dynamic capability
nije evidentirano
Podaci o izdanju
303
14.04.2015.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Ekonomski fakultet, Zagreb
Zagreb, Hrvatska