PsihoFESTologija - Ovo nije samo još jedna knjiga iz popularne psihologije (CROSBI ID 12828)

Urednička knjiga | zbornik radova s konferencije

PsihoFESTologija - Ovo nije samo još jedna knjiga iz popularne psihologije / Tonković Grabovac, Maša ; Mikac, Una ; Vukasović Hlupić, Tena (ur.) Zagreb: FF Press, 2015

Tonković Grabovac, Maša ; Mikac, Una ; Vukasović Hlupić, Tena

PsihoFESTologija - Ovo nije samo još jedna knjiga iz popularne psihologije

Autori: Domagoj Blažević, Elena Boljkovac, Denis Bratko, Ana Butković, Mirna Čagalj, Lucija Čoga, Antonia Ćosić, Francesca Dumančić, Inja Erceg Jugović, Ivana Glavaš, Sonja Grđan, Ivana Hromatko, Aleksandra Huić, Dragutin Ivanec, Karla Jakušić Babeli, Luka Juras, Tanja Jurin, Željka Kamenov, Tina Krznarić, Gordana Kuterovac Jagodić, Anita Lauri Korajlija, Katarina Lončarić, Veseljka Lovrić, Ajana Löw Stanić, Tea Mađerčić, Ana Majdančić, Una Mikac, Ivana Mrgan, Ana Mužak, Katarina Novak, Ines Oštrić, Željka Pačalat, Nina Pavlin-Bernardić, Katarina Pera, Martina Pocrnić, Vanja Putarek, Blaž Rebernjak, Svjetlana Salkičević, Ivan Tomić, Andrea Tomšić, Mirjana Tonković, Maša Tonković Grabovac, Andrea Vranić, Ivona Vrtarić, Tena Vukasović Hlupić Ovo nije samo još jedna knjiga iz popularne psihologije. Ovo je štivo koje bismo radije nazvali „kako znanstvene spoznaje iz psihologije primijeniti na život“. Ideja za PsihoFESTologiju rodila se prilikom organizacije trećeg po redu PsihoFesta, festivala psihologije na kojem studenti, asistenti, profesori i suradnici Odsjeka za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu široj javnosti približavaju fascinantno znanstveno područje psihologije. Filozofski fakultet tada „okupiraju“ studenti, učenici, umirovljenici, roditelji male djece, poslovni ljudi i drugi posjetitelji PsihoFesta, koji kroz brojna predavanja, radionice, demonstracije, eksperimente, testiranja, izložbe i druge aktivnosti otkrivaju što tjera ljude da razmišljaju, da se osjećaju i da se ponašaju na određeni način. No kako znanstvene spoznaje iz psihologije približiti onima koji nisu u mogućnosti doći do Filozofskog fakulteta u Zagrebu te jedne nedjelje u travnju svake druge godine? Jednostavno – ostaviti riječi o PsihoFestu „na papiru“. Uz podršku programsko- organizacijskog odbora, pozvale smo izvođače točaka 3. PsihoFesta da svoj volonterski entuzijazam preoblikuju u nekoliko kartica stručnog teksta iz svog područja psihologije. Pozivu se odazvalo trinaestero studenata, osmero doktoranada među kojima petero znanstvena novaka i asistenata, šestero viših asistenata, šest docentica, četvero profesora te osmero alumna i vanjskih suradnika Odsjeka, koji su ukupno sastavili 33 stručnih i preglednih stručnih radova iz različitih područja psihologije. Među pristiglim poglavljima prepoznale smo sedam većih područja psihofestologije. Knjigu započinjemo temama iz kognitivne psihofestologije koje se odnose na unutrašnje procese doživljavanja, razmišljanja, zaključivanja i donošenja odluka. Poglavlja iz područja individualnih razlika sabrana su pod nazivom Psihofestologija razlika među ljudima, a uključuju teme poput genetike, testiranja i zadovoljstva životom. U okviru Evolucijske psihofestologije možete pročitati o tome da brojna današnja ponašanja ljudi zapravo imaju korijene u rješavanju problema preživljavanja naših predaka. Odabrane teme iz Psihofestologije međuljudskih odnosa uključuju teme poput privrženosti i konformiranja te smjernice za razvoj komunikacijskih vještina. Jedno od važnih primijenjenih područja psihologije zastupljeno je u cjelini Psihofestologija rada i profesionalnog razvoja, gdje vas detaljnije upoznajemo s nekim aspektima psihologijskog testiranja te rada na sebi u svrhu povećanja vlastite zapošljivosti. Najviše vježbi za osobni rast i razvoj naći ćete u dijelu Psihofestologija psihičkog zdravlja. U završnom dijelu, Psihofestologija primijenjena u drugim strukama, moći ćete pročitati kako psihologija može doprinijeti područjima kao što su arhitektura, promet i potrošačko ponašanje. Voljele bismo da ova knjiga bude pristupačna svim profilima čitatelja. Stoga su se svi autori tekstove trudili pisati stilom i jezikom razumljivim i onima najmanje upoznatima s područjem psihologije. Usprkos tome, sigurno ćete naići na neke vama nove pojmove, za koja ćete dodatna objašnjenja moći potražiti u preporučenoj literaturi koju su svi autori naveli na kraju svojih poglavlja za one koji žele znati više. Nadamo se da će elektronički format ove knjige omogućiti da ona lako nađe put do svih zainteresiranih čitatelja. Na kraju Predgovora bismo još voljele zahvaliti svima onima koji su svojim volonterskim angažmanom doprinijeli tome da ova knjiga danas bude pred vama. To su prvenstveno autori poglavlja ove knjige, koji su napisali zanimljive i znanstveno utemeljene tekstove. Veliko hvala recenzentima knjige, profesorici Darji Maslić-Seršić, profesoru Predragu Zarevskom i docentici Martini Lotar Rihtarić, koji su nam dali konstruktivne prijedloge za njeno poboljšanje. Voljeli bismo zahvaliti i timu koji je brinuo o pripremi knjige za objavljivanje: Heleni Bakić na grafičkom uređenju i prijelomu, Katarini Novak na dizajnu naslovnice, Ivani Radić na lekturi, te Marijani Glavici za pomoć oko digitalne pohrane knjige u repozitorij Filozofskog fakulteta. Ovim putem bismo se još jednom zahvalili sponzorima 3. PsihoFesta na financijskoj i organizacijskoj potpori projektu PsihoFesta. To su: 22. Dani Ramira i Zorana Bujasa, Prava Formula d.o.o., Hold'em Brewery, IEP d.o.o., Nestle, Mate d.o.o., Jamnica, bio&bio, Dräger Safety Zagreb, te profesor emeritus Branimir Šverko. Na kraju bismo još spomenule i Programsko-organizacijski odbor 3. festivala psihologije PsihoFesta, koji je u projekt izdavanja ove publikacije vjerovao od njegovog početka.

psihologija

Psychofestology - This is not another popular psychology book

psychology