Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Povezanost osobnog iskustva učitelja pripravnika s načinima učenja i poučavanja usmjerenih na učenika (CROSBI ID 623402)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Škugor, Alma ; Sablić, Marija Povezanost osobnog iskustva učitelja pripravnika s načinima učenja i poučavanja usmjerenih na učenika // Istraživanja paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja / Opić, S. ; Matijević, M. (ur.). Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2015. str. 538-550

Podaci o odgovornosti

Škugor, Alma ; Sablić, Marija

hrvatski

Povezanost osobnog iskustva učitelja pripravnika s načinima učenja i poučavanja usmjerenih na učenika

Nastava usmjerena na učenika u odgojno – obrazovnom sustavu ne mora proizlaziti iz stavova koje učitelji imaju prema takovom načinu učenja i poučavanja već se može povezati i s njihovim osobnim iskustvom tijekom cjelokupnog obrazovanja. Cilj je ovoga rada ispitati stavove učitelja pripravnika o nastavi usmjerenoj na učenika. Stavovi su ispitivani pomoću upitnika Nastava usmjerena na učenika (Škugor, 2013). Upitnik je konstruiran pomoću dvije subskale, Načini učenja i poučavanja Pid-a (Cronbach Alpha = .83) i Osobno iskustvo vezano za nastavu Pid-a usmjerenu na učenika (Cronbach Alpha = .90), Likertovog tipa od četiri stupnja na kojima su sudionici procjenjivali svoje slaganje s navedenim tvrdnjama. U istraživanju je sudjelovalo 156 učitelja pripravnika. Rezultati istraživanja pokazuju kako učitelji pripravnici izuzetnu važnost pridaju raznolikim aktivnostima i samostalnom radu učenika. Pri tome pridavanje važnosti određenom načinu učenja i poučavanja ne znači kako sudionici isti primjenjuju u praksi. Pearsonov koeficijent korelacije pokazao je nisku i pozitivnu korelaciju na faktorima Aktivnost i samostalnost učenika (0, 26) te Nastava usmjerena na učenika (0, 19) s Nastavom usmjerenom na učitelja. Dobiveni se rezultati mogu interpretirati u skladu s osobnim iskustvom koje sudionici imaju s nastavom usmjerenom na učitelja. Naime, oni uviđaju nedostatke takve nastave te smatraju važnim poticati raznolike aktivnosti i samostalnost učenika te načine učenja i poučavanja koji nastavu usmjeravaju na učenika.

nastava usmjerena na učenika ; nastava usmjerena na učitelja ; osobno iskustvo ; učenje ; poučavanje ; učitelji pripravnici

nije evidentirano

engleski

Correlation between trainee teachers' personal experience and ways of student-centered learning and teaching

nije evidentirano

student-centered teaching ; teacher-centered teaching ; personal experience ; learning ; teaching ; trainee teachers

nije evidentirano

Podaci o prilogu

538-550.

2015.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Istraživanja paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja

Opić, S. ; Matijević, M.

Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

978-953-7210-82-3

Podaci o skupu

Istraživanje paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja: IV simpozij: Nastava i škola za net-generacije: Unutarnja reforma nastave u osnovnoj i srednjoj školi

predavanje

13.04.2015-15.04.2015

Opatija, Hrvatska

Povezanost rada

nije evidentirano