Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Temelji reforme sveučilišne nastave za učitelja budućnosti (CROSBI ID 623527)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Dubovicki, Snježana ; Jukić, Renata Temelji reforme sveučilišne nastave za učitelja budućnosti // IV. simpozij: Nastava i škola za net-generacije: Unutarnja reforma nastave u osnovnoj i srednjoj školi / Opić, S., Matijević, M. (ur.). Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2015. str. 380-390

Podaci o odgovornosti

Dubovicki, Snježana ; Jukić, Renata

hrvatski

Temelji reforme sveučilišne nastave za učitelja budućnosti

Baveći se istraživanjem kreativnosti u sveučilišnoj nastavi, uočena je nužnost reformi kurikuluma nastavničkih studija koji bi inzistirali na povezivanju ciljeva i ishoda učenja koji će pripremiti buduće nastavnike za kreativno izvođenje nastavnog procesa. Vodeći se humanističkim pristupom, cilj rada je utvrditi koliko se kreativnost kao odrednica suvremene nastave spominje u kurikulumima nastavničkih studija Filozofskog fakulteta i Fakulteta za odgojne i obrazovne znanosti u Osijeku. U ovome se radu kreativnost shvaća kao jedna od kvaliteta ličnosti koja svakom pojedincu omogućuje ostvarenje samoga sebe do punog potencijala. Podrazumijeva upotrebu divergentnog mišljenja, pronalaženje više odgovora na isto pitanje, oslobađanje emocija, poticanje mašte, stvaranje originalnih rješenja. Anketiranjem i intervjuom smo ispitali i stavove sveučilišnih profesora (N=44) o važnosti kreativnosti u sveučilišnoj nastavi. U empirijskom smo dijelu analizirali odabrane kurikulume nastavničkih studija te procjenjivali zastupljenost elemenata kreativnosti u sadržajima i ishodima učenja pojedinih kolegija na osnovi kriterija koje smo sami konstruirali. Rezultati istraživanja potvrđuju prisutnost elemenata kreativnosti u kurikulumima nastavničkih studija, ali tek na razini prepoznavanja postojanja postavljenih odrednica. Stavovi profesora obaju fakulteta upućuju na nužnost poticanja kreativnosti u sveučilišnoj nastavi, no uočava se razlika u shvaćanju pojma kreativnosti u nastavnom procesu te se nastavnički iskazi u potpunosti ne poklapaju sa sadržajima i ishodima učenja pojedinih kolegija.

kreativnost; kurikulum učiteljskoga studija; reforma; sveučilišni profesori

nije evidentirano

engleski

The foundations of the reform of the university teaching for the teacher of the future

nije evidentirano

creativity; curriculum of the faculty of teachers’ education; reform; university professors

nije evidentirano

Podaci o prilogu

380-390.

2015.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

IV. simpozij: Nastava i škola za net-generacije: Unutarnja reforma nastave u osnovnoj i srednjoj školi

Opić, S., Matijević, M.

Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

978-953-7210-82-3

Podaci o skupu

Istraživanja paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja

predavanje

13.04.2015-15.04.2015

Opatija, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija