Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Život i učenje bez granica uz digitalne medije i društvene mreže (CROSBI ID 53990)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad

Matijević, Milan Život i učenje bez granica uz digitalne medije i društvene mreže // Uloga obrazovanja i vaspitanja u razvijanju humanističkih, interkulturalnih i nacionalnih vrednosti / Jovanović Branko i Vilotijević Mladen (ur.). Mitrovica: Filozofski fakultet Univerziteta u Prištini, 2014. str. 543-554

Podaci o odgovornosti

Matijević, Milan

hrvatski

Život i učenje bez granica uz digitalne medije i društvene mreže

Od pojave Interneta i, u novije vrijeme različitih društvenih mreža koje se oslanjaju na Internet, ništa u životu i školi nije isto kao prije ovog digitalnog doba. Djecu koja danas ulaze u škole nazivaju 'digitalcima' ili pripadnicima net generacije. Ta djeca ne znaju kako izgleda život bez interneta, satelitske televizije, mobilnih telefona i društvenih mreža. Dok odrasli govore o obrazovanju i učenju uz nove medije, za djecu je sve to, iz njihove perspektive, normalno i uobičajeno (ništa novo). Škola u novom (multi)medijskom okruženju ne može nuditi metodički repertoar u obrazovnoj sredini (učionica) koji su bili primjereni prošlom vijeku. U školi se mora učiti osnovne ljudske vrijednosti i stjecati kompetencije i motivaciju za cjeloživotno učenje uz digitalne medije. Društvene mreže u (n)ovom multimedijskom okruženju predstavljaju internetski prostor koji omogućuje međusobno povezivanje velikog broja korisnika. Među najpopularnijim digitalnim sistemima koji omogućuju povezivanje velikog broja korisnika u vrijeme pisanja ovog teksta spadaju svakako facebook, twitter, instagram i dr. U vezi razvijanja humanističkih i interkulturalnih vrijednosti uz spomenute digitalne medije i društvene mreže treba istaknuti potpuno novi stil življenja, komuniciranja i učenja koji traži sasvim novu školu, primjerenu ovom vremenu i novim generacijama djece i mladih koji će u idućim godinama dolaziti u školu. Kolika je moć i važnost društvenih mreža i digitalnih medija pokazale su socijalne revolucije na sjeveru Afrike i Bliskom Istoku u proteklih nekoliko godina. U Turskoj je npr. zabranjen twiter i uvedena stroga kontrola društvenih mreža u vrijeme 'demokratskih' izbora. Društvene mreže i svi digitalni mediji (posebno satelitska televizija i mobilni 'pametni' telefoni) donose velike promjene u području sadržaja i nastavnih metoda i u vezi ostvarivanja očekivanih ishoda u području interkulturalizma i humanističkog odgoja.

digitalni mediji, društvene mreže, interkulturalni odgoj, humanistički odgoj, građanski odgoj, informalno učenje

Rad je nastao kao dio projekta koji finacira Hrvatska zaklada za znanost (2014. - 2017.)

engleski

Life and learning without borders with the use of digital media and social networks

nije evidentirano

digital media, social networks, intercultural education, humanistic education(liberal arts), informal learning

nije evidentirano

Podaci o prilogu

543-554.

objavljeno

Podaci o knjizi

Uloga obrazovanja i vaspitanja u razvijanju humanističkih, interkulturalnih i nacionalnih vrednosti

Jovanović Branko i Vilotijević Mladen

Mitrovica: Filozofski fakultet Univerziteta u Prištini

2014.

978-86-6349-036-9

Povezanost rada

nije evidentirano