Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Usporedba jezičnih sposobnosti i obiteljske jezične okoline osnovnoškolske djece sa i bez slušnog oštećenja (CROSBI ID 395093)

Ocjenski rad | diplomski rad

Vidović, Jerka Usporedba jezičnih sposobnosti i obiteljske jezične okoline osnovnoškolske djece sa i bez slušnog oštećenja / Brković, Irma (mentor); Zagreb, Filozofski fakultet u Zagrebu, . 2015

Podaci o odgovornosti

Vidović, Jerka

Brković, Irma

hrvatski

Usporedba jezičnih sposobnosti i obiteljske jezične okoline osnovnoškolske djece sa i bez slušnog oštećenja

Cilj istraživanja je ispitati jezične sposobnosti i obilježja obiteljske jezične okoline osnovnoškolske djece sa i bez slušnog oštećenja. Sudjelovalo je 10-ero djece sa i 199-ero bez slušnog oštećenja, od 3. do 8. razreda. Korišteni su testovi jezičnih sposobnosti te Upitnik obiteljske jezične okoline. Ispitana je primjenljivost testova jezičnih sposobnosti na gluhoj djeci, a karakteristike zadataka gluhih uvelike se slažu s karakteristikama čujućih. Razlike između skupina testirane su usporedbom distribucija. Rezultati pokazuju da se gluhi u svim jezičnim testovima, osim ortografske svijesti, nalaze ispod prosjeka čujućih, kao i po broju knjiga u kući s obzirom na obiteljsku jezičnu okolinu. Hijerarhijska regresijska analiza za čujuće sudionike pokazala je kako testovi jezičnih sposobnosti objašnjavaju značajan dio varijace razumijevanja čitanja, a od obiteljske jezične okoline, stavovi o čitanju imaju značajan samostalan doprinos. Kod gluhih sudionika je pronađeno da su jezične sposobnosti povezane s razumijevanjem čitanja, s tim da je ortografska svijest važna kao i fonološka. Broj članova obitelji povezan je sa čitalačkim navikama i stavovima o čitanju, a zajedničke čitalačke aktivnosti s roditeljima i vrijeme provedeno s njima s prosjekom ocjena, što nije slučaj kod čujuće djece.

jezične sposobnosti; obiteljska jezična okolina; slušno oštećenje; fonološka svijest; stavovi o čitanju

nije evidentirano

engleski

Language abilities and home literacy environment of primary school children with and without hearing impairment: a comparison

nije evidentirano

language abilities; home literacy environment; hearing impairment; phonological awareness; attitudes toward reading

nije evidentirano

Podaci o izdanju

36

23.04.2015.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Zagrebu

Zagreb

Povezanost rada

Psihologija