Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Aksiološke smjernice u ranim pripovijetkama za djecu u časopisu "Kršćanska obitelj" (Mostar, 1900.-1905.) (CROSBI ID 623723)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Tomić, Draženko Aksiološke smjernice u ranim pripovijetkama za djecu u časopisu "Kršćanska obitelj" (Mostar, 1900.-1905.) // Istraživanja paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja. Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2015. str. 226-232

Podaci o odgovornosti

Tomić, Draženko

hrvatski

Aksiološke smjernice u ranim pripovijetkama za djecu u časopisu "Kršćanska obitelj" (Mostar, 1900.-1905.)

„Kršćanska obitelj. Časopis za vjerski odgoj i prosvjetu" (Mostar, 1900.-1920. i 1938.-1944.), glasilo Hrvatskih seljačkih škola, uz vjerske sadržaje, vijesti i druge zanimljivosti iz zemlje i svijeta donosi i više od sto različitih pripovijetki. Neke od njih su namijenjene djeci, dok se u drugima preko djece posreduju druge važne poruke. U ovom radu sa filozofskog stanovišta istražujemo i kritički reflektiramo aksiološku (vrijednosnu) pozadinu pripovijetki za djecu u časopisu "Kršćanska obitelj" u prvih pet godina objavljivanja. U prvom dijelu rada istražujemo mentalni i društveni milje iz kojeg su vrednote proistekle i njihov očekivani učinak na objekt (dijete). Nastojimo odgovoriti na pitanje postoji li sustavan izbor pripovijetki za djecu u časopisu "Kršćanska obitelj", je li taj izbor rađen po nekom vrijednosnom ključu, ili je nasumičan, određen umjetničkom vrijednošću ili nekim drugim kriterijem. Uočavamo kako su one izrasle iz jedne patrijarhalne i zatvorene sredine, da su više ruralne nego li urbane… U drugom dijelu istraživanja detektiramo i izdvajamo kroz pripovijetke proklamirane vrednote (npr. poslušnost, poštenje, marljivost, pobožnost…) te sagledavamo fabularni kontekst kroz koji su te vrednote posredovane. Nastojimo skicirati mentalnu sliku i očekivane oblike ponašanja objekta (djeteta) koje usvaja proklamirane vrednote. Očekivani ishod rada je formiranje hijerarhijski ustrojene ljestvice u pripovijetkama posredovanih vrednota i, konačno, uspoređivanje te ljestvice vrednota s onom koja je proklamirana u Nacionalnom okvirnom kurikulumu (2011.).

dječja književnost ; filozofija odgoja ; vrednote

"The Christian Family. Journal for religious education"(Mostar, 1900th to 1920th and 1938th to 1944th), newsletter of Croatian peasant schools, with religious content, news and other interesting facts from the country and the world, brings more than a hundred different stories. Some stories are intended for children, while others thrash are mediated through children. In this paper we explore the philosophical standpoint and critically reflect on the axiological valuable of stories for children in the magazine "Christian Family". In the first part of the paper we examine the mental and social context from which those values were derived and their expected impact on the object (the child). We strive to answer the question whether there is a systematic selection of short stories for children in the magazine "Christian Family", whether that choice was made by certain key values, or may it a random and certain artistic value, or perhaps some other criterion. We observe that the stories came from a patriarchal and closed environment, that are more rural than urban ... In the second part of the study we detected and highlight the stories proclaimed values (eg. Obedience, honesty, diligenc

engleski

Axiological guidelines in stories for children in the first five years in the magazine "Christian Family" (Mostar, 1900-1905)

nije evidentirano

children's literature ; philosophy of education ; values

nije evidentirano

Podaci o prilogu

226-232.

2015.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Istraživanja paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja

Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

978-953-7210-79-3

Podaci o skupu

Konferencija Učiteljskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu

predavanje

13.04.2015-15.04.2015

Opatija, Hrvatska

Povezanost rada

Filozofija