Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Filozofsko propitivanje odgoja u djelima Milana Polića (CROSBI ID 623839)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Tomić, Draženko Filozofsko propitivanje odgoja u djelima Milana Polića // Nove smjernice u odgoju i obrazovanju / Znanstveni prinosi Dragutina Rosandića / Brala Mudrovčić, Jasminka (ur.). Gospić: Odjel za nastavničke studije u Gospiću Sveučilišta u Zadru, 2017. str. 123-133

Podaci o odgovornosti

Tomić, Draženko

hrvatski

Filozofsko propitivanje odgoja u djelima Milana Polića

Milan Polić (Zagreb, 1946. - 2015) je vodeći hrvatski filozof teoretičar odgoja. U prvom dijelu ovoga članka istražujemo Polićeva gledišta o filozofiji odgoja: ona ima zadatak na teorijskoj osnovi kritički promišljati bit odgoja kako bi otvorila nove mogućnosti pedagoškog djelovanja, ali i spriječila pokušaje zlorabljenja (manipulacije) odgoja. Polićeva je misao da je pedagogija zapravo filozofija odgoja na djelu, a svaki pedagog je i filozof. Polić se ograđuje od tog da bi filozofija odgoja težila pedagogiji, kao općoj znanosti o odgoju, oduzeti njezin predmet (odgoj): filozofija odgoja je u konačnici (samo) filozofija, dakle, kritičko propitkivanje. S druge strane upozorava, i to je njegova ključna misao, da pedagogija kad pretendira postati i normativna znanost o odgoju, nastupa kao znanstveni privid vladajuće ideologije. U poglavlju o odgoju polazimo od temeljne činjenice kako je ljudska priroda odgojiva i kulturabilna. Odgoj je svjesna, namjerna i svrhovita djelatnost, određena nekim životnim vrijednostima prema kojima se čovjek djelujući upravlja. Za Polića je presudno to da istinski odgoj njeguje i razvija čovjekove stvaralačke mogućnosti, ali i to da je on uzajamni proces (komunikacija) u kojemu odgajatelj odgojem posredno stvara i uvjete vlastitog razvitka. Temeljna stvar u promišljanju odnosa odgoja i obrazovanja bi bila ova: odvajanjem vrednota od znanja znanje potpuno zastire svoje vrijednosno podrijetlo, vrijednosne implikacije i spoznajnu osnovu, pa kao takvo potvrdu traži i nalazi u autoritetu kojim je posredovano. S druge strane, apsolutiziranjem samo nekih vrednota suzbija se stvaralačka raznolikost i zaprječuje mogućnost postati nešto drugo. U poglavlju o manipulaciji u odgoju otkrivamo Polićevu misao da se, odgoj ukoliko nije stvaralačko sudjelovanje, komunikacija koja uvažava potrebe odgojenika, pretvara u zloporabu (manipulaciju). Zloporaba je zapravo funkcionalna prilagodba predmeta zloporabe ("odgojenika"), jednosmjerna obrada koja ne ide za optimalnim zadovoljenjem odgojenikovih i odgajateljevih potreba. Upravo se demokratske vlasti prepoznaju po odgoju, a nedemokratske po zlorabljenju i ideološkoj indoktrinaciji. U posljednjem dijelu ovoga članka nalase se Polićeva shvaćanja uloge odgojitelja u odgojno-obrazovnom procesu.

Milan Polić ; filozofija odgoja ; pedagogija ; odgoj ; obrazovanje ; odgojna manipulacija

Milan Polic (Zagreb, 1946 - 2015) is a leading Croatian philosopher education theorist. In the introductory part of this article we will explore Polic's attitudes about the philosophy of education: its task is to view the theoretical basis of critical thinking origins of education. In order open to up new possibilities for pedagogical activities, but also to prevent attempts to manipulate education. Pedagogy is the philosophy of education in action, says Polic, and every teacher is a philosopher. He does not want to say that philosophy of education pedagogy wants to take away her subject (education): philosophy of education is in the end only a philosophy, and therefore, only a critical looks at the same. On the other hend, and this ist his hey thought, when pedagogy aspires to become a normative science of education it acts a research instrument for an ideology. In the chapter on upbringing we start from the basic fact that human nature can be brought up and cultivated. Education is a conscious, deliberate and purposeful action. It is determined by some life values. Polic says that true education cultivates and develops man's creative possibilities. It is a reciprocal process in w

engleski

Educational paradigm in the work of Milan Polic - philosophy for the future

nije evidentirano

Milan Polić ; philosophy of education ; pedagogy ; education ; education ; educational manipulation

nije evidentirano

Podaci o prilogu

123-133.

2017.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Nove smjernice u odgoju i obrazovanju / Znanstveni prinosi Dragutina Rosandića

Brala Mudrovčić, Jasminka

Gospić: Odjel za nastavničke studije u Gospiću Sveučilišta u Zadru

978-953-331-122-7

Podaci o skupu

Nepoznat skup

predavanje

29.02.1904-29.02.2096

Povezanost rada

Filozofija, Pedagogija