Komparativni pristup kurikuluma pedagoške izobrazbe učitelja (CROSBI ID 623881)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Đuranović, Marina
hrvatski
Komparativni pristup kurikuluma pedagoške izobrazbe učitelja
Novo, postmoderno društvo koje se stvara pred školu i učitelja postavlja vrlo teške i kompleksne zadatke. Jesu li učitelji osposobljeni odgovoriti izazovima novog vremena? Svrha ovog rada je da se analizirajući kurikulum pedagoške izobrazbe učitelja razredne nastave u Hrvatskoj i komparirajući ga s kurikulumom pedagoške izobrazbe učitelja u Francuskoj, Njemačkoj, Sloveniji, Austriji i Italiji, pokušaju dati smjernice za izradu novog, učinkovitijeg kurikuluma pedagoške izobrazbe naših učitelja. Analiza kurikuluma pedagoške izobrazbe učitelja u Hrvatskoj i navedenim europskim zemljama ukazuje na potrebu njegove reorganizacije i redizajniranja, jer je on još uvijek u većini zemalja krut i nefleksibilan. Iznimku u ovom slučaju čini Njemačka koja ima nešto fleksibilniji kurikulum kojim studenti imaju mogućnost izbora pedagoških kolegija te na taj način utječu na oblikovanje svog obrazovnog profila. Kurikulum pedagoške izobrazbe učitelja mora biti mnogo fleksibilniji, otvoreniji, pružiti studentima kvalitetna i upotrebljiva znanja, senzibilizirati ih za odabranu profesiju, te omogućiti svakom studentu razvoj svih njegovih sposobnosti.
kurikulum; obrazovanje; učitelj; inovativnost; razvitak; promjena
nije evidentirano
engleski
Comparative approach of the curriculum in pedagogic education of teachers
nije evidentirano
curriculum; education; teacher; innovation; development; changes
nije evidentirano
Podaci o prilogu
63-74.
2006.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Sedmi dani Mate Demarina-Prema suvremenoj školi
Šagud, Mirjana
Petrinja: Visoka učiteljska škola u Petrinji
953-99121-7-2
Podaci o skupu
Prema suvremenoj školi
predavanje
21.09.2006-22.09.2006
Petrinja, Hrvatska