Učenik s teškoćama između škole i obitelji (CROSBI ID 12910)
Autorska knjiga | monografija (znanstvena)
Podaci o odgovornosti
Igrić, Ljiljana ; Fulgosi-Masnjak, Rea ; Wagner Jakab, Ana ; Cvitković, Daniela ; Dragojević, Davorka ; Huzjak, Maja ; Kušter, Barbara ; Kiš- Glavaš, Lelia ; Nikolić, Branko ; Pantić, Zdenka ; Pintarić Mlinar, Ljiljana ; Rakić, Vini ; Sekušak- Galešev, Snježana ; Stančić, Zrinjka ; Vidalina, Višnja ; Žic Ralić, Anamarija ; Žmegač, Ana
hrvatski
Učenik s teškoćama između škole i obitelji
Monografija „Učenik s teškoćama između škole i obitelji“ namijenjena je hrvatskoj stručnoj javnosti s ciljem doprinosa boljem poznavanju ključnih čimbenika za ostvarenje škole koja poštuje različitost i spremna je prihvatiti svakog učenika bez obzira radi li se o nadarenom ili učeniku s teškoćama ili pak pripadniku neke manjinske zajednice. Da bi stručnjaci u školi mogli provesti učinkovite pristupe procesu učenja oni moraju poznavati mehanizme razvoja nekih ponašanja kod učenika kao i međudjelovanje učenika s teškoćama i vršnjaka te utjecaj učitelja i roditelja na učenike s teškoćama i vršnjake. Stoga se u ovoj knjizi posvećuje posebna pažnja školi, njenim učiteljima i odnosima među vršnjacima. Kompetentni učitelji i stručni suradnici u hrvatskim školama, koji sami prihvaćaju različitost kao vrijednost, svojim će stručnim pristupom osiguravati svakom učeniku osjećaj pripadnosti svom razredu i školi. Učitelji kao model ponašanja i njihov odnos prema učenicima s teškoćama je istraživan u Hrvatskoj, no još se uvijek nedovoljno čini u praksi školstva na razvoju vještina i kompetencija nastavnika da bili pozitivan model učenicima. Nezaobilazna je uloga vršnjaka, njihov odnos prema učenicima s teškoćama i njihovo prihvaćanje. Ključni, ali još uvijek nedovoljno iskorišten čimbenik uspješnog odgojno-obrazovnog djelovanja škole je suradnja s obitelji. Potrebno je upoznati stavove i vrijednosti obitelji učenika te kako ih roditelji svojim odgojnim postupcima prenose djeci. Nerijetko roditelji vršnjaka zauzimaju stav odbijanja inkluzivnog obrazovanja učenika s teškoćama i mogućnosti da im se dijete druži s vršnjakom s teškoćama te je nužno i roditelje vršnjaka uključiti u proces razvoja „ škole za sve“. Nedostatak literature u Hrvatskoj koja se koristi znanstveno evaluiranim pristupima i programima u razvoju „škole za sve“ potakla je autore da na jednom mjestu ukratko prikažu rezultate istraživačkih projekta koji su se bavili neposrednom okolinom učenika i detaljniji prikaz posljednjeg u nizu projekata, projekt pod nazivom „Programi intervencija i neki okolini faktori edukacijskog uključivanja“. Radi se o istraživačkim projektima Edukacijsko- rehabilitacijskog Fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, financiranih od Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta Republike Hrvatske, koje su provodili suradnici Odsjeka za inkluzivnu edukaciju i rehabilitaciju pod voditeljstvom prof.dr.sc. Ljiljane Igrić.
učenici s teškoćama; inkluzivna škola; vršnjaci; obitelj djece s teškoćama; tolerancija; programi intervencija; škola za sve
Premda je znanstveni projekt 013-0000000-2354 završio, knjiga je kao rezultat istog naknadno tiskana iz sredstava EU projekta CIP IDEM-a
engleski
Student with disability between school and family
nije evidentirano
students with disabilities; inclusive school; peers; family of children with disability; tolerance; intervention programmes
nije evidentirano
Podaci o izdanju
Zagreb: Centar inkluzivne potpore IDEM
2014.
978-953-98972-3-7
200
objavljeno