Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Ples bez matematike i fizike? (CROSBI ID 218620)

Prilog u časopisu | stručni rad

Slovenec, Blaženka ; Rogulja Mart, Aletea ; Radović, Nikol Ples bez matematike i fizike? // Poučak : časopis za metodiku i nastavu matematike, 15 (2015), 61; 53-59

Podaci o odgovornosti

Slovenec, Blaženka ; Rogulja Mart, Aletea ; Radović, Nikol

hrvatski

Ples bez matematike i fizike?

U srednjoškolskom obrazovanju nastava matematika i fizike imaju važnu ulogu. Stečena znanja, vještine i načini mišljenja su temelj za nastavak visokoškolskog obrazovanja (i to u različitim područjima, kako prirodnim, društvenim, tehničkim, . . ). Cilj nastave iz matematike je stjecanja vještina i kompetencija, načina razmišljanja i zaključivanja primjenjivih u fizici, ali i drugim nastavnim predmetima. U tu svrhu potrebno je u sadržaje obaju predmeta integrirati situacije iz realnog života. U radu će biti prikazani primjeri koji povezuju balet, fiziku i matematiku. Naime, baletne pozicije biti će objašnjene rječnikom matematike i zakonima fizike. Na taj način, klasične teme mehanike (težište, centar masa, sila trenja, zakoni očuvanja energije, impulsa i angularnog momenta, rotacijsko gibanje) biti će prikazane na primjerima baletnih pozicija koje plesači uvježbavaju svakodnevno, kao i nekih kompliciranijih okreta i rotacija. Iste situacije (primjere iz plesa) sagledat ćemo u matematičkom svijetu te ih objasniti zakonima fizike.

ples; baletne pozicije; težište; centar mase/ tijela; ravnoteža; sila trenja; vektori; rotacija; fizika; matematika

nije evidentirano

engleski

Dance without mathematics and physics?

nije evidentirano

dance; ballet positions; the focus; the center of mass / body balance; frictional force; vectors; rotation; physics; mathematics

nije evidentirano

Podaci o izdanju

15 (61)

2015.

53-59

objavljeno

1332-3008

Povezanost rada

Fizika, Pedagogija, Matematika