Uvod u inkluzivnu edukaciju (CROSBI ID 54181)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Igrić, Ljiljana
hrvatski
Uvod u inkluzivnu edukaciju
Odgoj i obrazovanje djece s teškoćama postalo je ponovo na kraju dvadesetog stoljeća veliki izazov u svijetu i u Hrvatskoj, jer je praksa specijalnog obrazovanja pokazala niz nedostataka. Porasla je svijest društva o diskriminaciji djece s teškoćama u obrazovanju te su se tražili putevi njihovog uključivanja u obrazovanje zajedno s ostalim vršnjacima. Pojmovno razlikovanje integracije i inkluzije je jedan od pokazatelja prepreka na koje nailazi „obrazovanje za sve“. Razvoj obrazovnog uključivanja krenuo je prvo putem na kojem je bilo mnogo iznimaka i utvrđivanja kategorija djece koja se mogu i kategorija koje se ne mogu uključiti, a takav put ne može osigurati jednakost u pristupačnosti obrazovanju za svu djecu. Provedba edukacijske inkluzije moguća je samo uz društvene promjene i to od državne razine do razine svake lokalne škole. Ovaj proces je determiniran i povijesnim razvojem obrazovanja djece s teškoćama u svakoj zemlji, ali i procesima reguluranja prava osoba s invaliditetom i prava djece općenito na međunarodnoj razini. U edukacijsku inkluziju važno je ugraditi dosadašnje spoznaje razvojnih teorija i drugih relevantnih istraživanja koja mogu omogućiti učinkovitije obrazovanje sve djece.
djeca s teškoćama, integracija, inkluzija, teorijske osnove inkluzije, perspektiva obogaćivanja
nije evidentirano
engleski
Introduction to inclusive education
nije evidentirano
children with disabilities, integration, inclusion, theoretical approach to inclusion, perspective of empowerment
nije evidentirano
Podaci o prilogu
3-50.
objavljeno
Podaci o knjizi
Osnove edukacijskog uključivanja-Škola po mjeri svakog djeteta je moguća
Igrić, Ljiljana
Zagreb: Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Školska knjiga
2015.
978-953-0-31593-8