Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Škola i upravljanje procesima inkluzije (CROSBI ID 54194)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Igrić, Ljiljana Škola i upravljanje procesima inkluzije // Osnove edukacijskog uključivanja – Škola po mjeri svakog djeteta je moguća / Igrić, Ljiljana (ur.). Zagreb: Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Školska knjiga, 2015. str. 124-157

Podaci o odgovornosti

Igrić, Ljiljana

hrvatski

Škola i upravljanje procesima inkluzije

Za ostvarenje socijalne pravednosti, ključnog zadataka inluzivne škole potrebna su nova znanja i vještine kako rukovodstva škole, posebno ravnatelja, tako i nastavnika škole. I nekad je bila važna uloga ravnatelja, međutim inkluzivna škola zahtjeva mnogo više, jer je upravo ta uloga ključna za spremnost škole na promjene. Teško je govoriti u kojoj mjeri ravnatelji danas u hrvatskim školama vode računa o svemu onom što osigurava inkluzivnu kulturu škole. Ipak je poznato da su neke škole više, a neke manje spremne uključivati učenike s teškoćama. Ravnateljima u školama u Hrvatskoj pomažu stručni suradnici i često se kvaliteta rada suradnika bilo pedagoga, edukacijsko-rehabilitacijskog stručnjaka ili psihologa odražava se na inkluzivnost škole. Za inkluzivnu klimu razreda odgovorni su nastavnici i njihove vještine i znanja o upravljanju razredom. Koliko su vješti i kakvi su njihovi stavovi prema uključivanju najbolje se vidi iz atmosfere, posebno nižih (1.-4.) razreda ili, drugim riječima, da li je učenik s teškoćama prihvaćen ili nije od svojih vršnjaka. Oni nastavnici koji koriste u velikoj mjeri proaktivni stil, te imaju dobar odnos s učenicima i vode računa o njihovim procesima učenja, a ne samo o konačnom rezultatu, usvojenom gradivu biti će uspješni rukovoditelji svojih razreda. Dobra inkluzivna klima u školi i razredu znači da su dobri vršnjački odnosi. Ako se taj cilj nije postigao onda se ne može niti govoriti o inkluzivnoj školi. Kako istraživanja pokazuju odnosi učenika s teškoćama i njihovih vršnjaka mogu biti uspješni, što je važan korak za život učenika s teškoćama, a kasnije odrasle osobe u svojoj sredini kao njen punopravni član. Najnovija istraživanja usmjerena su na to kako na obrazovnom planu postići veći napredak učenika s teškoćama uz primjenu programa u kojima zajedno uče i djeca s teškoćama i njihovi vršnjaci.

Inkluzivna kultura škole, upravljanje razredom, vršnjački odnosi, poučavanje

nije evidentirano

engleski

School and inclusion process management

nije evidentirano

inclusive school culture, clasroom management, peer relationship, teaching

nije evidentirano

Podaci o prilogu

124-157.

objavljeno

Podaci o knjizi

Osnove edukacijskog uključivanja – Škola po mjeri svakog djeteta je moguća

Igrić, Ljiljana

Zagreb: Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Školska knjiga

2015.

978-953-0-31593-8

Povezanost rada

Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Pedagogija, Psihologija