Uloga nastave književnosti u razvijanju čitateljskih kompetencija (CROSBI ID 218779)

Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni)

Sabljić, Jakov ; Komić, Ines Uloga nastave književnosti u razvijanju čitateljskih kompetencija // Vaspitanje i obrazovanje, XXXIX (2014), 4; 123-136

Sabljić, Jakov ; Komić, Ines

Uloga nastave književnosti u razvijanju čitateljskih kompetencija

Pomak u kurikulumskoj politici i planiranju s prijenosa znanja na razvoj kompetencija znači zaokret u pristupu odgoju i obrazovanju i načinu njihova programiranja. "Nacionalni okvirni kurikulum za predškolski odgoj i obrazovanje te opće obvezno i srednjoškolsko obrazovanje" (2011) vrlo je važan dokument u kojem su po obrazovnim ciklusima popisana postignuća iz jezično-komunikacijskoga područja: pripremanje za čitanje, primjenjivanje strategija za čitanje, razumijevanje različitih vrsta tekstova u tiskanom i elektroničkom obliku, čitanje iz potrebe, sa zanimanjem i zadovoljstvom, upoznavanje i poštivanje hrvatske kulture, kultura nacionalnih manjina u Republici Hrvatskoj i drugih kultura. Posrijedi su čitateljske kompetencije koje se tijekom školovanja trebaju razvijati i usavršavati, posebice tijekom osnovnoškolskoga odgoja i obrazovanja. Nastava književnosti u tom procesu ima ključnu ulogu, a da bi se njezini ciljevi i zadaće ostvarili u potpunosti, nužno je primjenjivati učinkovite metode, tehnike i postupke u razvijanju čitateljskih kompetencija. U članku su opisani metodički primjeri djelotvorni u nastavnoj i izvannastavnoj primjeni.

nastava književnosti; čitateljske kompetencije; nastavne metode; praktični primjeri

The role of literature classes in reading competences development

literature classes; reading competences; teaching methods; practical examples