Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Ideologija ili politički stil? Temeljne odrednice političke retorike predsjedničkog kandidata Ivana Vilibora Sinčića tijekom izborne kampanje 2014. (CROSBI ID 624753)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Mustapić, Marko ; Hrstić, Ivan Ideologija ili politički stil? Temeljne odrednice političke retorike predsjedničkog kandidata Ivana Vilibora Sinčića tijekom izborne kampanje 2014. // Međunarodna znanstvena konferencija "Identiteti - Kulture - Jezici. Jezik, ideologija i sjećanje u suvremenom kontekstu" : Sažetci radova. Mostar : Osijek: Filozofski fakultet ; Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Područni centar ; Zaklada Konrad Adenauer, Predstavništvo za BiH, 2015. str. 49-50

Podaci o odgovornosti

Mustapić, Marko ; Hrstić, Ivan

hrvatski

Ideologija ili politički stil? Temeljne odrednice političke retorike predsjedničkog kandidata Ivana Vilibora Sinčića tijekom izborne kampanje 2014.

Pojam populizam i njegove izvedenice posljednjih su godina svakodnevno prisutne u hrvatskoj javnosti i to primarno s negativnim konotacijama. No, domaća znanstvena istraživanja na ovu temu još su uvijek u svom začetku, za razliku od zemalja s dugom demokratskom tradicijom. U razvijenim liberalnim demokracijama populizam se već desetljećima znanstveno istražuje i pogrešno je populizam odbacivati kao puku patološku forma politike. Ipak, općeprihvaćene definicije ovog pojma još uvijek nema. Naime, razlike u istraživačkim pristupima populizmu su izražene, pa se populizam promatra i kao oblik političkog stila i kao ideologija. Konsenzus je pak postignut oko važnosti medija u oblikovanju populizma te masovnog komuniciranja političkih aktera i građana. Cilj je ovoga rada utvrditi temeljne odrednice političke retorike predsjedničkog kandidata Ivana Vilibora Sinčića, kojeg se u medijima tijekom izborne kampanje 2014/15 često etiketiralo 'populistom'. Stoga smo proveli analizu sadržaja svih priloga koje se odnose na predsjedničkog kandidata Sinčića, objavljenih u novinama Jutarnji list i Večernji list u razdoblju od 6. prosinca 2014., dana kada je Ivan Vilibor Sinčić predao potpise svojih podupiratelja Državnom izbornom povjerenstvu te službeno započeo predizbornu kampanju, pa do 28. prosinca 2014., kada je održan prvi krug predsjedničkih izbora na kojima je ostvario treći rezultat s prikupljenih 16, 42% glasova. Provedena analiza pokazuje da je Jutarnji list negativnije od Večernjeg lista portretirao predsjedničkog kandidata Sinčića, pri čemu su novinari Večernjeg lista zauzimali neutralan stav u izvještavanju. Kolumnisti u oba dnevna lista nisu uočavali populistička obilježja Sinčićeve političke retorike, očitovane u ideji da je suvremeno hrvatsko društvo podijeljeno u dvije homogene skupine: obespravljeni narod i povlaštenu elitu. U skladu s tim, Sinčić je kontinuirano napadao elitu (pretežno dvije najveće stranke HDZ i SDP te banke), optužujući ih kao uzročnike postojeće društvene i ekonomske krize u Hrvatskoj.

populizam; ideologija; politički stil; mediji; izborna kampanja; Ivan Vilibor Sinčić

The concept of populism and its derivatives have been present in the Croatian public in last few years primarily having negative connotations. But domestic scientific research s of such phenomena are still at an inception point, unlike countries with a long democratic tradition. In developed liberal democracies populism is being scientifically researched for many decades and it would be wrong to cast it away as a pure pathological form of politics. Nonetheless, an agreed upon in heuristic approaches to populism are prominent, so some see it as form of political style, while some other authors see it as an ideology. Some consensus is achieved when talking about the importance of media in forming populism and mass communication of political factors and citizens. The aim of this paper is to determine the basic determinants of the political rhetoric of the presidential candidate Ivan Vilibor Sinčić, who has been frequently etiquetted as a populist by the media during the election campaign of 2014. So the contents of all newspapers articles dealing with Sinčić, published in newspapers Večernji list and Jutarnji list twere analysed in the period from December 6th 2014, when Ivan Vil

engleski

Ideology or a Political Style: Determinants of the Political Rhhetoric of the Presidental Candidate Ivan Vilibor Sinčić during the Election Campaign in 2014

nije evidentirano

populism; ideology; political style; media; election campaign; Ivan Vilibor Sinčić

nije evidentirano

Podaci o prilogu

49-50.

2015.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Međunarodna znanstvena konferencija "Identiteti - Kulture - Jezici. Jezik, ideologija i sjećanje u suvremenom kontekstu" : Sažetci radova

Mostar : Osijek: Filozofski fakultet ; Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Područni centar ; Zaklada Konrad Adenauer, Predstavništvo za BiH

Podaci o skupu

Međunarodna znanstvena konferencija "Identiteti - Kulture - Jezici. Jezik, ideologija i sjećanje u suvremenom kontekstu"

predavanje

05.06.2015-05.06.2015

Mostar, Bosna i Hercegovina

Povezanost rada

Politologija, Sociologija