Osposobljavanje učitelja u Europi i svijetu s osvrtom na kolegij Metodika prirode i društva (CROSBI ID 219103)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Škugor, Alma
hrvatski
Osposobljavanje učitelja u Europi i svijetu s osvrtom na kolegij Metodika prirode i društva
Zbog važnosti uloge i mjesta učitelja primarnoga obrazovanja u društvu njihovo je inicijalno osposobljavanje te daljnje usavršavanje jedno od najvažnijih pitanja obrazovne politike u svim zemljama. Osposobljavanje učitelja danas se u svijetu provodi na visokoškolskoj razini, a u razvijenim je europskim zemljama uočljiv trend uspostave sveučilišnih institucija s razvijenom istraživačkom djelatnošću na kojima se isti osposobljavaju. Na temelju analize koncepcija visokoga obrazovanja za učitelja primarnoga obrazovanja u europskim državama i svijetu, može se zaključiti kako se u Europi učitelji osposobljavaju po načelu 3+2 (Švedska, Finska, Engleska i Austrija), 4+1 (Bosna i Hercegovina, Srbija, Slovenija i Mađarska) ili 5+0 (Italija). U SAD-u, Australiji i Hong Kongu – Kini daleko su raznovrsniji programi za osposobljavanje učitelja primarnoga obrazovanja, s velikom mogućnošću izbora kolegija, modula i specijalizacija te velikom mobilnošću u smislu prelaska s jednoga studijskoga programa na drugi. Velika se važnost pridaje stručno-pedagoškoj praksi i samostalnoj nastavnoj djelatnosti studenata u vježbaonicama. Isto se tako podrazumijeva da učitelj nakon završetka inicijalnoga obrazovanja mora biti spreman na kontinuirani profesionalni razvoj i cjeloživotno učenje.
osposobljavanje učitelja ; visoka učilišta u svijetu ; Metodika prirode i društva ; cjeloživotno učenje
nije evidentirano
engleski
Teacher Training in Europe and World Wide - Focus on Teaching Science and Society
nije evidentirano
teacher training ; faculties of teacher education worldwide ; teaching science and society ; lifelong learning
nije evidentirano