Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

"Najte nikaj zameriti"- Mystery customer in restaurant in Međimurje (CROSBI ID 395655)

Ocjenski rad | diplomski rad

Sršan, Martina "Najte nikaj zameriti"- Mystery customer in restaurant in Međimurje / Lara Jelenc (mentor); Rijeka, Ekonomski fakultet, Rijeka, . 2015

Podaci o odgovornosti

Sršan, Martina

Lara Jelenc

engleski

"Najte nikaj zameriti"- Mystery customer in restaurant in Međimurje

U ovom radu govorilo se je o istraživanju tržišta kroz provođenje tajne kupovine, točnije tajnog gosta koji je prosjećivao međimurske restorana po cijelom Međimurju, od samih gradova Čakovca i Preloga, pa do malih seoskih naselja u kojima se nalaze poznati restorani. Ovih dana se je moglo pročitati na internet stranicama od Restorana Mala Hiža u selu Mačkovec udaljenog 14 kilometara od grada Čakovca koji je dobio nagradu za najboljeg restorana središnje Hrvatske čijom se titulom okrunio i 2013. godine. Dakle kroz rad se može vidjeti da je Međimurje, pa tako i Hrvatska bogata gastronomijom, koja se može ponuditi kako domaćim gostima, tako i turistima, posebno stranim kojima je to doživljaj kad vide kako smo bogata zemlja. Istraživanje se je provodilo u sedam renomiranim, etno-gastro restoranima. Sam tajni gost, tj. studentica je došla do mnogobrojnih rezultata. Od nekih pomalo i razočarajućih, a i nekih kojima se je čak i divila i kod kojih bi se sigurno ponovno sa sigurnošću vratila. Znači kako je i u samom radu objašnjeno da je smisao tajne kupovine ili tajnog gosta uvidjeti kako „dišu“ sami djelatnici, ali i samo poduzeće kao cjelina. Naravno da se nesmije taj program zlouporabiti u druge svrhe kao što je otpuštanje osoblja/djelatnika ako napravi neki nepravilni korak koje se ne sviđa poslodavcu. Treba dati priliku svakom da pokaže šta zna i uvjeti kako on svaća taj posao. Možda on zna bolje upotrebiti svoje sposobnosti da proda proizvode kupcu i da privuče samim time da ti kupci dalje mogu širiti vijest da je ta prodavaonica, to poduzeće dobro i da kvalitetno proizvodi svoje proizvode. Znači ovim programom kroz istraživanje tržišta željelo se je pogledati u srž kako restorani, u ovom slučaju međimurski stoje na gastranomskom tržištu. Ocjenivale su se brojne kategorije, od samog prostora, osoblja, opreme, preko jela i ponude koju su pružali restorani u trebutku kad je tajni gost bio u restoranu. Od mogućih 307 boda koliko se je moglo skupiti da bi restoran bio tip top destinacija, najveći skupljeni bodovi bili su za prvi Restoran Terbotz koji je skupio i 266 boda. Ipak je on i najveća „faca“ među međimurskim restoranima. U pogledima na same bodove koje dobio može se zaključiti su dobiveni skoro pa svi maksimalni mogući bodovi, ali kako se kaže ne ostaje sve na ovom istraživanju, treba još puno ulagati u sam izgled restorana, obučavati osoblje sa stranim jezicima, različitim kuharskim umječima i drugim kulinarskim kulturama, jer kako se može vidjeti na ulicama grada Čakovca puno je turista iz Kine, Japana, pa čak i iz Brazila. U sam ulazak u turistički ured u gradu Čakovcu može se vidjeti plakat sa najboljim restoranima u Međimurju, jer prvo šta turist dok dođu u Međimurje pitaju gdje se može dobro popit ili i pojest, jer budimo realni ipak to nisu novčano „slabi“ turisti, pa se im onda može preporučiti i sam Restoran Terbotz. Što se tiče ostalih restorana koji su bili u programu tajnog gosta, najslabiji po bodovima jest Restoran Mamica. Mali, opet dovoljno velik da se može nazvati poznatim međimurskim restoranom. Njegovi bodovi su samo 210 bodova, puno toga se mora mjenjati u njemu, ne što se tiče toliko ambijenta koliko hrane. Studentica nije mogla upoznati njihovog kuhara da bi mogla procjeniti dal je starije ili mlađe životne dobi, ali nije ni to toliko važno, važno je to da sam meni treba mjenjati jer je po prosudbi tajnog gosta malo zastario u odnosu na današnje mogućnosti kuhanja modernije, ali opet u duhu Međimurja. Što se tiče svih restorana koju su bila u istraživanju, imaju ne neki način mali nedostatak sa vinskom kartom, tajni gost nezna da li postoji neka nepovezanost poznatih vinara koji se samim time i nalaze na vinskoj karti sa tim poznatim restoranima. Jer vjerojatno svaki taj vinar, odnosno vinarije imaju svoje objekte gdje se mogu kušati ta vina, pa im nije bitno plasirati ih u poznate restorana. Žalosno da se vinari i restorani nemogu dogovoriti oko tih mogućnosti, sigurno bi svi bili na dobitku. Promatrajući strane turiste moglo se je uvidjeti kako oni uživaju u tim vinima, nije ih bilo bog zna šta, ali dovoljno da ih oni pohvale i daju im čistu peticu kako bi se to lajčki reklo. Posebno se je dojmilo gosta to da je osoblje bilo ljubazno više – manje u svakom restoranu. Negdje u prepoznatljivoj odjeći, negdje u kombinaciji crno – bijelo. Sve u svemu ovo istraživanje je prošlo u ugodnom ambijentu, sa gostoljubivim osobljem i nadasve ukusnoj hrani. Sam zaključak bi se odnosio na to da je bitno za tajnu kupovinu – tajni gost u bilo kojoj varijenti, to da je njezino provođenje za poduzeće jedna prekretnica više. Bila ona sa negativnim ili pozitivnim rezultatima na kraju, daje neki smjer kamo se poduzeće, u ovom slučaju restorani moraju kretati, odnosno skrenuti. Nije ono bitno samo za poduzeće, nego i za same djelatnike. Samim istraživanje kroz tajno gostovanje, kupovinu ili zdrastvene ustanove, može se doći do s razmjerno velikih, ali i bitnih rezultata. Kod ovakvog provođenja bitno je da poduzeće zna što želi provesti, pod kojim okolnostima, za koju nakanu i kome će to sve vrijediti. Ovo istraživanje koje je provodio tajni gost u međimurskim restoranima, te degustrirao međimurska jela, koja su karakteristična po mnogim jednostavnim i ukusnim jelima jest međimurska kuhinja. Ono što je bitno naglasiti jest to da nikad u ovakva istraživanja gost nesmije ići nezainteresiran, jer neće se obraditi tema na adekvatan način, drugim rječima neće se dobiti oni rezultati koji bi bili možda čak i povoljni za neke ugostiteljske objekte. Kroz ovako dobivene rezultate, gdje su ocjenjene pojedine kategorije, pa do cjelokupnih bodova bilo je pukotrpno proći svaku kategoriju zasebno i temeljito ju obraditi. Sam proces tajne kupovine kako je i navedeno u radu je zahtjevan i potrebno je da ga rade i osobe koje imaju iskustva i znanja za to. Za ovaj rad studentica nije baš imala nekakvog iskustva u ovome, ali je sve prošlo u najboljem redu. I kome god da se pruži takva prilika, bi to preporučila da iskuša. Tipovi ovakvih istraživanja su potrebna kako Međimurju da bi se uzdiglo i postalo poznato u svijetu, tako i Hrvatskoj ne samo na gastronomskoj sceni već i u drugim grana, trgovina, zdravstvo, čak i škole mi mogle doći u ozbir. Dođe se do raznovrsnih dobrih, ali i ne tako dobrih rezultata, ali svakako bi trebalo taj program tajnog kupovanja, gostovanja i sl. što upotrebljavati, da bi se moglo izbjeći ono najgore, gubitak, odnosno likvidacija poduzeća.

Mystery customer; Međimurje

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o izdanju

76

16.06.2015.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Ekonomski fakultet, Rijeka

Rijeka

Povezanost rada

Ekonomija