Dvojezično usvajanje jezika: povezanost s jezičnim teškoćama i nejezičnim sposobnostima (CROSBI ID 219523)
Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni) | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Vujnović Malivuk, Kristina ; Palmović, Marijan
hrvatski
Dvojezično usvajanje jezika: povezanost s jezičnim teškoćama i nejezičnim sposobnostima
Usvajanje dvaju jezika u ranoj dobi utječe na lingvističko i nelingvističko funkcioniranje. Djeca koja usvajaju dva jezika od rođenja pokazuju slične uzorke usvajanja jezika (morfosintaktične strukture, prve riječi) kao i jednojezična djeca, međutim, postoje i neki vidovi jezičnog usvajanja koji su specifični za dvojezičnost. Osim sposobnosti da komuniciraju na dvama jezicima, dvojezična djeca pokazuju bolju kognitivnu fleksibilnost, metalingvističku svijest i kreativnost u upotrebi jezika. U nekim fazama jezičnog usvajanja njihova je jezik sličan jeziku djece s posebnim jezičnim teškoćama (PJT) pa je važno razlučiti razvojne obrasce ovih dvaju skupina i istražiti sličnosti u njihovom usvajanju jezika. Novija istraživanja sugeriraju da su najistaknutije razlike između ovih dvaju skupina brzina usvajanja ispravnih jezičnih struktura i kreativnost u jezičnoj upotrebi.
dvojezičnost ; rana komunikacija ; posebne jezične teškoće
nije evidentirano
engleski
Bilingual language acquisition: relation to language impairment and non-linguistic functioning
nije evidentirano
bilingualism ; early communication ; specific language impairment
nije evidentirano