Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Unaprjeđenje položaja romskih učenika uz rano učenje hrvatskoga jezika (CROSBI ID 625659)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Ćurak, Silvija ; Brust Nemet, Maja Unaprjeđenje položaja romskih učenika uz rano učenje hrvatskoga jezika // Unapređenje kvalitete života djece i mladih / Kaljača, Svetlana ; Nikolić, Milena (ur.). 2015. str. 169-180

Podaci o odgovornosti

Ćurak, Silvija ; Brust Nemet, Maja

hrvatski

Unaprjeđenje položaja romskih učenika uz rano učenje hrvatskoga jezika

Uspjeh u školi je važan dio samopoimanja djece u procesu odgoja i obrazovanja, kako zbog pritiska roditelja za ostvarenjem uspjeha u toj domeni, tako i zbog povezanosti sa statusom u društvu vršnjaka. Kako bi se ostvario uspjeh na svim razinama, potrebno je zadovoljiti temeljne preduvjete koji čine uključenje u odgojno-obrazovne ustanove od najranije dobi te rano učenje jezika većinske populacije. Upravo se projektom „Unaprjeđenje položaja djece Roma u odgoju i obrazovanju u Baranji“ željelo različitim projektnim aktivnostima stvoriti pozitivna slika o predškolskoj i osnovnoškolskoj odgojno-obrazovnoj ustanovi čiji djelatnici omogućavaju intencionalni odgoj i obrazovanje te stvaraju poticajno ozračje za unaprjeđenje položaja učenika. Rezultati kvalitativnog istraživanja među učenicima, roditeljima i učiteljima (N= 113) pokazuju kako učenici romske nacionalne manjine u Baranji mogu uspješno završavati školovanje ukoliko su motivirana za aktivno sudjelovanje u odgojno-obrazovnim aktivnostima, nauče u ranoj dobi hrvatski jezik, ako im se pruže uvjeti za dobru socijalizaciju i integraciju, osigura pomoć u učenju i potiče da završe obrazovanje do granica vlastitih mogućnosti. Upravo nedovoljno poznavanje hrvatskoga jezika predstavlja početnu prepreku u obrazovanju. Iz tog su razloga s učenicima provedene različite igre koje im pomažu u ranom učenju hrvatskoga jezika. Stvaranjem partnerskih odnosa s roditeljima i uključivanjem svih dionika važnih za odgojno-obrazovni proces zajednice omogućavaju se interkulturni odnosi u odgojno-obrazovnoj zajednici, ali mogu utjecati na učinkovitost socijalne integracije i poboljšanje socio-gospodarskog statusa Roma u Republici Hrvatskoj.

položaj Roma; djeca; rano učenje hrvatskoga jezika

nije evidentirano

engleski

Improving the Statut of Roma Children Trough Early Croatian Language Learning

nije evidentirano

status of the Roma; early Croatian language learning

nije evidentirano

Podaci o prilogu

169-180.

2015.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Tematski zbornik s VI međunarodne naučno-stručne konferencije „Unapređenje kvalitete života djece i mladih“ 19. – 21- 6. 2015., Ohrid Makedonija, Tuzla, 2015.

Kaljača, Svetlana ; Nikolić, Milena

Ohrid : Tuzla: Udruženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih ; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Univerziteta u Tuzli

1986-9886

Podaci o skupu

Unapređenje kvalitete života djece i mladih

predavanje

19.06.2015-21.06.2015

Ohrid, Sjeverna Makedonija

Povezanost rada

Pedagogija, Filologija