Prikaz pilot programa grupne jezične terapije (CROSBI ID 396100)

Matić, Ana Prikaz pilot programa grupne jezične terapije / Kuvač Kraljević, Jelena (mentor); Zagreb, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, . 2014

Matić, Ana

Kuvač Kraljević, Jelena

Prikaz pilot programa grupne jezične terapije

Različiti su načini provođenja logopedskih terapija. Između ostalog, one mogu biti individualne, grupne, izravne i neizravne. Iako seu svijetu već niz godina prakticiraterapija u grupi, u Hrvatskoj to još uvijek nije uvriježen način rada. Budući da su liste čekanja na dijagnostičke i terapijske postupke sve duže, a čini se da logopeda nema dovoljno, javila se potreba za uvođenjem grupnih terapija i na ove prostore. Populacija koja najčešće traži usluge logopeda jesu djeca predškolske i školske dobi. Među najzastupljenije i najčešće ustanovljene teškoće ove djece spadaju razni oblici jezičnih teškoća, za koje se danas zna da mogu imati velik utjecaj na kasnije obrazovanje i cjelokupan tijek života. Zbog navedene je problematike cilj ovog diplomskog rada bio prikazati i detaljno opisati Pilot Program grupne jezične terapije usmjerene na izravno i neizravno poticanje vještina rane pismenosti za devetero djece predškolske dobi s utvrđenim jezičnim teškoćama. Ovaj je Program osmišljen i proveden u sklopu EU projekta pod nazivom Prerequisites for academicequality: earlyrecognitionoflanguagedisorders (IPA4.1.2.2.02.01.c02). Kako su rezultatimnogihistraživanja pokazalipozitivan utjecaj aktivnog ineizravnog uključivanja roditelja u terapiju, to je učinjeno i tijekom provođenja Programa. Po završetku terapije svim je roditeljima elektroničkom poštom poslan upitnik kojim se nastojala ustanoviti razina njihovog zadovoljstva konačnim ishodom terapije i načinom na koji je ona provedena.Upitnik je analiziran uprogramu IBM SPSS Statistics 19 korištenjem deskriptivne statističke analize i podaci su prikazani tablično, grafički i opisno. Rezultati su pokazali sljedeće: (1) roditelji djece uključene u Program iskazali su visoku razinu povjerenja u terapiju i ocijenili su je iznimno korisnom za svoje dijete ; (2) uvidjeli su korist njihovog uključivanja u terapiju u smislu stjecanja vještina i znanja kojima mogu utjecati na djetetov razvoj i (3)prema njihovom mišljenju, grupna terapija nema jednake učinke kao i individualna. Izjave roditelja i iscrpne bilješke temeljene na iskustvu logopeda koji su provodili Program omogućili suuviđanje pozitivnih i negativnih strana ovakvog oblika rada. Kratak osvrt na terapiju naveden na kraju diplomskog rada može poslužiti kao popis smjernica, odnosno konkretnih savjeta za budućnost.

grupna i neizravna logopedska terapija ; Program grupne jezične terapije ; upitnik za roditelje ;

overview of Pilot programme of group language therapy

group and indirect speech and language therapy ; Group language therapy programme ; parental questionnaire