Sintaktička složenost iskaza djece u dobi od šest i deset godina (CROSBI ID 396102)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Jurković, Paulina
Kuvač Kraljević, Jelena
hrvatski
Sintaktička složenost iskaza djece u dobi od šest i deset godina
Pitanje kako djeca usvajaju jezik te proizvode rečenice i rečenične konstrukcije koje nikad nisu čuli izazov je za mnoge znanstvenike, prvenstveno psiholingviste. Teorija reformulacije ovaj problem tumači preko postupaka reformulacije koje djeca primjenjuju na postojeće iskaze odraslih kako bi proizveli svoje iskaze u ciljnom jeziku. U ovom radu istražuje se koje od tih postupaka i u kojoj mjeri djeca dobi od šest i deset godina koriste pri stvaranju vlastitih iskaza. Nadalje ispituje se i potvrđuje da starija djeca i ona djeca koja su jezično-govorno više poticana tijekom svog djetinjstva proizvode sintaktički složenije iskaze s više odnosnih rečenica. Naglašava se važnost kvantitete i kvalitete jezičnog ulaza, što je bitan čimbenik za usvajanje i sintaktičku složenost jezika koji su bitni čimbenici za razvoj jezičnog izražavanja.
usvajanje jezika; teorija reformulacije; sintaktička složenost; važnost ulaznog jezika
nije evidentirano
engleski
Syntactic complexity of child`s utterances in age of six and ten
nije evidentirano
language aquisition; theory of reformulation; syntactic complexisity; language input importance
nije evidentirano
Podaci o izdanju
37
09.09.2014.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Zagreb