Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Učestalost i vrste dislalija u djece pred polazak u školu (CROSBI ID 396219)

Ocjenski rad | diplomski rad

Šimić, Marijana Učestalost i vrste dislalija u djece pred polazak u školu / Mildner, Vesna ; Hrvatić, Nenad (mentor); Zagreb, Filozofski fakultet u Zagrebu, . 2015

Podaci o odgovornosti

Šimić, Marijana

Mildner, Vesna ; Hrvatić, Nenad

hrvatski

Učestalost i vrste dislalija u djece pred polazak u školu

Cilj je rada odrediti učestalost i vrste govornih poremećaja u djece pred polazak u školu kao i ulogu odgojitelja u njihovoj prevenciji i terapiji. Istraživanje je provedeno u jednom zagrebačkom dječjem vrtiću. U prvom dijelu istraživanja je sudjelovao 101 ispitanik u dobi od 5 ; 6 do 7 ; 6 godina. U ispitivanju su korištena tri zadatka: zadatak opisivanja slike dječje sobe i radnji (Z1), zadatak imenovanja slika (Z2) i zadatak ponavljanja logatoma (Z3). U drugom dijelu istraživanja anketnim upitnikom su ispitani stavovi 41 odgojiteljice predškolske djece iste ustanove o njihovoj ulozi u prevenciji govornih poremećaja. Rezultati ovog istraživanja pokazuju da učestalost govornih poremećaja u djece pred polazak u školu iznosi 26, 73%. Nadalje, najučestaliji govorni poremećaji su rotacizam, lambdacizam i sigmatizam koji se najčešće javljaju kao pojedinačni poremećaji i to kao distorzije glasova, a učestaliji kod dječaka. Istraživanje također pokazuje da odgojitelji prepozaju izgovorne poremećaje kod djece te u svom radu koriste razne igre za poticanje razvoja govora s ciljem prevencije i terapije govornih poremećaja u djeci predškolske dobi.

govorni poremećaji; učestalost; vrste; djeca pred polazak u školu; uloga odgojitelja

nije evidentirano

engleski

Prevalence and types of speech disordes in children starting school

nije evidentirano

speech disorders; prevalence; types; children starting school; the role of educators

nije evidentirano

Podaci o izdanju

96

22.07.2015.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Zagrebu

Zagreb

Povezanost rada

Filologija