Uloga medicinske sestre-tehničara kod primjene interskalenskog bloka (CROSBI ID 396352)

Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad

Popović, Tomislav Uloga medicinske sestre-tehničara kod primjene interskalenskog bloka / Tripković, Branko (mentor); Zagreb, Zdravstveno veleučilište, . 2015

Popović, Tomislav

Tripković, Branko

Uloga medicinske sestre-tehničara kod primjene interskalenskog bloka

Interskalenski blok kao dio regionalne anestezije zauzima značajno mjesto pri izvođenju operacijskih zahvata u području gornjeg ekstremiteta, osobito pri operacijskim zahvatima na ramenu, ali zbog osobitosti izvođenja bloka, mogućim komplikacijama, nedovoljnoj edukaciji medicinskog osoblja te tehničkih razloga ne koristi se rutinski pri operacijskim zahvatima. Osobitost operacijskih zahvata na ramenu je i značajna postoperacijska bol, a primjenom interskalenskog bloka bolesnicima sa osigurava optimalna postoperacijska analgezija i brži postoperacijski oporavak. Primjenom interskalenskog bloka omogućuje se izvođenje operacijskih zahvata u regionalnoj anesteziji te optimalna postoperacijska analgezija, a pri tome je važno da je ovaj oblik anestezije i ekonomski najpovoljniji jer su troškovi primjenjenih lijekova značajno manji ako se perioperacijsko anesteziološko liječenje izvodi samo uz primjenu regionalnih anestetika, jer se značajno smanjuju troškovi lijekova koji se koriste pri općoj anesteziji. Postoji nekoliko tehnika za izvođenje interskalenskog bloka, a za svaku pojedinu tehniku uloga medicinske sestre/tehničara od velike je važnosti. Priprema bolesnika za anesteziju, provjera odgovarajuće dokumentacije, priprema pribora, uređaja i lijekova za izvođenje interskalenskog bloka, asistiranje pri izvođenju bloka, praćenje bolesnika, rano uočavanje komplikacija koje mogu nastati uslijed aplikacije lijeka, samo su neke od radnji koje medicinska sestra/tehničar moraju izvršiti kako sigurnost bolesnika i uspješnost zahvata ne bi bili ugroženi.

Medicinska sestra; Interskalenski blok

The role of nurses and technicians in the application of interscalene block

Nurse; Interscalene block