Suvremenost pojedinih glazbeno-pedagoških pristupa iz perspektive nastavnika (CROSBI ID 626156)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Šimunović, Zrinka ; Svalina, Vesna Suvremenost pojedinih glazbeno-pedagoških pristupa iz perspektive nastavnika // Glazbena pedagogija u svjetlu sadašnjih i budućih promjena 4 / Balić, Vito ; Radica, Davorka (ur.). Split: Umjetnička akademija Sveučilišta u Splitu, 2016. str. 45-68

Šimunović, Zrinka ; Svalina, Vesna

Suvremenost pojedinih glazbeno-pedagoških pristupa iz perspektive nastavnika

U radu je opisano istraživanje koje je provedeno s ciljem dobivanja odgovora na pitanja koliko su nastavnici glazbene kulture i nastavnici glazbene umjetnosti zaposleni u osnovnim i srednjim općeobrazovnim školama upoznati s različitim pedagoškim i glazbeno- pedagoškim pristupima te što podrazumijevaju pod kvalitetnom nastavom glazbe. Istraživanje je provedeno na prigodnom uzorku. Za dobivanje odgovora na istraživačka pitanja kao postupak smo koristili anketiranje i procjenjivanje, a kao instrument anketni upitnik i ljestvice procjene. Za obradu i analiziranje rezultata koristili smo kvalitativnu i kvantitativnu analizu. Rezultati istraživanja pokazali su kako nastavnici glazbe najbolje poznaju glazbeno-pedagoške pristupe Pavela Rojka i Carla Orffa, a najviše se slažu s izjavama koje predstavljaju pristupe Zoltana Kodálya i Carla Orffa. Nastavnici se slažu s tvrdnjama onih pedagoga koji pod suvremenom, kvalitetnom školom podrazumijevaju školu u kojoj se dijete promatra kao cjelovita osoba, u kojoj se naglasak stavlja na neposredno iskustvo, a nastava se zasniva na radoznalosti i aktivnosti učenika. Važno je da se u školi razvija kod djece ljubav prema glazbi, interes za lijepu i kvalitetnu glazbu, odnosno pobuđuje volja za pjevanjem i muziciranjem. Nastavnici smatraju da je glazba važna za razvoj dječjega karaktera i socijalnih odnosa. Zato s glazbenim obrazovanjem treba krenuti što ranije. U glazbene aktivnosti djeca se trebaju uključivati prije svega zbog toga što osjećaju zadovoljstvo dok ih izvode. Cilj glazbene nastave treba biti odgoj kompetentnoga i kritičnoga slušatelja i poznavatelja glazbe, a zadatak slušanje i upoznavanje glazbe, posebno umjetničkih radova. Učenici, osim što trebaju doseći visoku razinu glazbenoga ukusa, trebaju biti u stanju razlikovati ozbiljno i umjetničko od zabavnoga i trivijalnoga.

glazbeno-pedagoški pristupi ; nastava glazbe ; osnovna općeobrazovna škola ; nastavnici glazbe

Modern Aspect of Certain Musical Pedagogy Approaches from the Teachers’ Perspective

music education approaches, music lessons, primary school, music teachers.