Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Povezanost uključenosti profesora i roditelja u školu, ispitne aksioznosti i školskog uspjeha (CROSBI ID 396663)

Ocjenski rad | diplomski rad

Mršić, Ivona Povezanost uključenosti profesora i roditelja u školu, ispitne aksioznosti i školskog uspjeha / Brajša-Žganec, Andreja (mentor); Zagreb, Hrvatska, Hrvatski studiji, . 2015

Podaci o odgovornosti

Mršić, Ivona

Brajša-Žganec, Andreja

hrvatski

Povezanost uključenosti profesora i roditelja u školu, ispitne aksioznosti i školskog uspjeha

Cilj ovog istraživanja bio je ispitati povezanost procjena uključenosti profesora i roditelja u školu, školskog uspjeha i ispitne anksioznosti te razlike u navedenim varijablama s obzirom na spol. Ispitivanje je provedeno na 204 učenika prvih razreda triju gimnazijskih škola. Korišteni mjerni instrumenti su: Podljestvica ispitne anksioznosti (Vulić-Prtorić i Sorić, 2002), Ljestvica odnosa profesor-učenik konstruirana za potrebe ovog istraživanja koja je kod učenika rezultirala s dvije komponente (potpora i kontrola profesora), zatim Ljestvica uključenosti roditelja u školu (Regner, Loose i Dumas, 2009) koja je također rezultirala s dvije komponente (potpora i kontrola roditelja), te mjere objektivnog i subjektivnog školskog uspjeha. Utvrđeno je kako učenice, u odnosu na učenike, imaju veću prosječnu ocjenu iz hrvatskog jezika, zadovoljnije su sobom kao učenikom, imaju veću razinu ispitne anksioznosti, procjenjuju veću potporu roditelja, ali i kontrolu profesora što je djelomično u skladu s očekivanjima. Kao što je pretpostavljeno, učenici koji izvještavaju o većoj razini ispitne anksioznosti i potpori profesora procjenjuju boljim svoj školski uspjeh. Učenici koji procjenjuju veću potporu roditelja zadovoljniji su sobom kao učenikom, dok oni koji izvještavaju o većoj kontroli roditelja imaju slabiju prosječnu ocjenu iz matematike. Kod uključenosti roditelja i profesora, potpora profesora jedini je značajan prediktor opće prosječne ocjene i zadovoljstva. Potpora i kontrola roditelja, kao i kontrola profesora nisu se pokazale značajnim prediktorima školskog uspjeha.

ispitna anksioznost; potpora i kontrola profesora i roditelja; školski uspjeh

nije evidentirano

engleski

The relationship of teacher and parental school involvement, test anxiety and school achievement

nije evidentirano

test anxiety; parental and professors' support and monitoring; school achievement

nije evidentirano

Podaci o izdanju

36

17.06.2015.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Hrvatski studiji

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija