Kompetencije i nastava: obrazovno-politička i pedagogijska teorijska perspektiva (CROSBI ID 220298)
Prilog u časopisu | ostalo
Podaci o odgovornosti
Palekčić, Marko
hrvatski
Kompetencije i nastava: obrazovno-politička i pedagogijska teorijska perspektiva
U radu se razmatra odnos kompetencija i nastave iz dvije perspektive: perspektive obrazovne politike i pedagogijske teorijske perspektive. Ove perspektive se razlikuju prema tome kako odgovaraju na pitanje pripreme odrastajućih za budućnost: bilo putem prilagođavanje u formi kompetencija bilo polazeći od svrhe i smisla odgoja - putem odgojne nastave. S jedne strane riječ je o pragmatičkom problemu upravljanja obrazovnim sustavom a s druge strane o tematiziranju ovog problema kao izvornog teorijskog pedagogijskog pitanja. Rad je strukturiran na način da se prvo razmatraju kompetencije u okviru obrazovno-političke perspektive , a zatim govor o kompetencijama u pedagoškom diskursu s ciljem da se odgovori na pitanje: jesu li kompetencije pedagogijski domaći pojam. Drugo, predstavlja se i kritički analizira „nastava usmjerenu na kompetencije“, a zatim „odgojna nastava” kao pedagogijski pandan zahtjevu obrazovne politike za razvijanje kompetencija u školi i nastavi, te na kraju (III) slijedi kratka usporedba dvaju načina reagiranja na društvene promjene: odgojna nastava iz pedagogijske teorijske perspektive i/ili kompetencije iz ne-pedagogijske (obrazovno- političke) perspektive.
Odgojna nastava; kompetencije; nastava usmjerena prema kompetencijama
nije evidentirano
engleski
Competencies and teaching: educational-poliltical and pedagogical-theorettical perspective
nije evidentirano
Educational classes; competencies; teaching focused on competencies
nije evidentirano