Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Kompetencije i nastava: obrazovno-politička i pedagogijska teorijska perspektiva (CROSBI ID 220298)

Prilog u časopisu | ostalo

Palekčić, Marko Kompetencije i nastava: obrazovno-politička i pedagogijska teorijska perspektiva // Pedagogijska istraživanja, XI (2014), 1; 7-26

Podaci o odgovornosti

Palekčić, Marko

hrvatski

Kompetencije i nastava: obrazovno-politička i pedagogijska teorijska perspektiva

U radu se razmatra odnos kompetencija i nastave iz dvije perspektive: perspektive obrazovne politike i pedagogijske teorijske perspektive. Ove perspektive se razlikuju prema tome kako odgovaraju na pitanje pripreme odrastajućih za budućnost: bilo putem prilagođavanje u formi kompetencija bilo polazeći od svrhe i smisla odgoja - putem odgojne nastave. S jedne strane riječ je o pragmatičkom problemu upravljanja obrazovnim sustavom a s druge strane o tematiziranju ovog problema kao izvornog teorijskog pedagogijskog pitanja. Rad je strukturiran na način da se prvo razmatraju kompetencije u okviru obrazovno-političke perspektive , a zatim govor o kompetencijama u pedagoškom diskursu s ciljem da se odgovori na pitanje: jesu li kompetencije pedagogijski domaći pojam. Drugo, predstavlja se i kritički analizira „nastava usmjerenu na kompetencije“, a zatim „odgojna nastava” kao pedagogijski pandan zahtjevu obrazovne politike za razvijanje kompetencija u školi i nastavi, te na kraju (III) slijedi kratka usporedba dvaju načina reagiranja na društvene promjene: odgojna nastava iz pedagogijske teorijske perspektive i/ili kompetencije iz ne-pedagogijske (obrazovno- političke) perspektive.

Odgojna nastava; kompetencije; nastava usmjerena prema kompetencijama

nije evidentirano

engleski

Competencies and teaching: educational-poliltical and pedagogical-theorettical perspective

nije evidentirano

Educational classes; competencies; teaching focused on competencies

nije evidentirano

Podaci o izdanju

XI (1)

2014.

7-26

objavljeno

1334-7888

1849-8787

Povezanost rada

Pedagogija