Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Rana intervencija u kontekstu institucijskog predškolskog odgoja: potencijali i prepreke (CROSBI ID 626350)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Romstein, Ksenija Rana intervencija u kontekstu institucijskog predškolskog odgoja: potencijali i prepreke. 2015

Podaci o odgovornosti

Romstein, Ksenija

hrvatski

Rana intervencija u kontekstu institucijskog predškolskog odgoja: potencijali i prepreke

Izvanobiteljsko podržavanje i poticanje ranog razvoja u RH dominantno je vezano uz dječje vrtiće. Ovaj institucijski kontekst se u literaturi često tumači kao nadopuna obiteljskog života zatim kao podrška obiteljskoj dinamici te kao mjesto poticanja i podržavanja ranog razvoja djece. Takav pristup je komplementaran s pedagoškim konceptom razvojne primjerenosti u čijem središtu se nalaze potrebe djece i obitelji. No, vidljivo je postojanje konfuzije, oprečnosti i neujednačenosti/nekoordiniranosti u zakonskim odredbama, katkad i unutar istog zakona. Sveprisutan Argumentum ad baculum, tj. penološke mjere u slučaju nepridržavanja zakonskih odredbi mahom su usmjerene na odgojitelje, pedagoge, rehabilitate koji, zapravo, nemaju moć donošenja odluka i/ili mijenjanja socijalnih donosa, dok se o odgovornosti donositelja propisa ne govori. S obzirom na to da dječji vrtići mogu djeci s teškoćama u razvoju pružiti pozitivna inkluzivna iskustva, pretpostavka je da su to ujedno i socijalni konteksti kojima se rana intervencija treba provoditi u okvirima temeljne programske orijentacije. Drugim riječima, rana intervencija, uključujući aktivnosti prevencije, treba biti dio kurikuluma ranog odgoja na mikro-, mezo- i makro razini. Osim što je to razvojno primjereno te socijalno poželjno i odgovorno, konstrukcija kurikulumskog područja rane intervencije u predškolskom odgoju predstavlja fumckionalnu orijentiranost inkluziji i posebice, financiranju, što je danas postalo iznimno velik problem.

rana intervencija; predškolski odgoj; podijeljena odgovornost; socijalna i individualna perspektiva

nije evidentirano

engleski

Early intervention in preschool education institutions: potentials and barriers

nije evidentirano

early intervention; preschool education; divided responsibility; social and individual perspective

nije evidentirano

Podaci o prilogu

2015.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Podaci o skupu

4. hrvatski simpozij o ranoj intervenciji u djetinjstvu

predavanje

01.10.2015-03.10.2015

Sveti Martin na Muri, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija