Kurikulum pedagoške kompetencije učitelja (CROSBI ID 396821)
Ocjenski rad | magistarski rad (mr. sc. i mr. art.)
Podaci o odgovornosti
Đuranović, Marina
Previšić, Vlatko
Previšić, Vlatko
hrvatski
Kurikulum pedagoške kompetencije učitelja
Magistarski rad obuhvaća aktualna pitanja pedagoške kompetencije učitelja. Današnje društvo traži suvremenu, fleksibilnu i kvalitetnu školu. Nove karakteristike, kao i nova uloga škole u društvu, zahtijeva promjene i u učiteljevoj kompetentnosti. Široka je lepeza različitih kompetencija koje današnji učitelj mora posjedovati i konstantno razvijati kako bi se uspješno suočio s izazovima novog doba. Jedna od njih je i pedagoška kompetencija učitelja koja je istaknuta u ovom radu. Mnoge europske zemlje danas provode reformu obrazovanja svojih učitelja nastojeći im dati što kvalitetnije opće, stručno i pedagoško obrazovanje. Njihovim putem krenula je i Hrvatska. Magistarski rad temeljen je na komparativnoj analizi kurikuluma pedagoške izobrazbe učitelja razredne nastave u Hrvatskoj i kurikuluma pedagoške izobrazbe učitelja u Francuskoj, Njemačkoj, Sloveniji, Austriji i Italiji, kako bi se pokušale dati smjernice za izradu novog kurikuluma pedagoške izobrazbe naših učitelja. Rezultati istraživanja upućuju na to da su navedene europske zemlje izvršile određene modifikacije učiteljskog obrazovanja, međutim sama srž toga obrazovanja ostala je kod većine zemalja nepromijenjena. Usprkos općenitog slaganja o potrebi za dinamičnom koncepcijom učiteljskog obrazovanja u temelju većine sustava i modela učiteljskog obrazovanja još uvijek su duboki tradicionalni korijeni (zanemaren kontinuirani profesionalni razvoj, mala povezanost između dodiplomskog obrazovanja učitelja, škola, školskih i obrazovnih inovacija). U radu se ističe i potreba izrade fleksibilnijeg kurikuluma (s obveznim i izbornim sadržajima) koji će učinkovitije zadovoljavati interese šarolike studentske populacije kao i općenito fleksibilnija organizacija samog fakulteta te njegova veća suradnja s užom i širom društvenom zajednicom.
kurikulum; učitelj; pedagoška izobrazba učitelja; fleksibilnost; suvremena škola; znanje; učenik
nije evidentirano
engleski
Curriculum pedagogical competences of teachers
nije evidentirano
curriculum; teacher; teachers' pedagogical education; flexibillity; contemporary school; knowledge; pupil
nije evidentirano
Podaci o izdanju
155
02.05.2006.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet u Zagrebu
Zagreb