Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Kritički osvrt na kurikulum nastave matematike u kurikulumu primarnog obrazovanja (CROSBI ID 626437)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Đuranović, Marina ; Klasnić, Irena Kritički osvrt na kurikulum nastave matematike u kurikulumu primarnog obrazovanja // Kurikulum ranog odgoja i obveznog obrazovanja / Bouillet, Dejana ; Matijević, Milan (ur.). Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2009. str. 109-121

Podaci o odgovornosti

Đuranović, Marina ; Klasnić, Irena

hrvatski

Kritički osvrt na kurikulum nastave matematike u kurikulumu primarnog obrazovanja

U suvremenoj školi bitno se mijenja uloga učenika, kao i uloga učitelja. Za razliku od tradicionalne škole u kojoj je bio objekt odgojnog i obrazovnog procesa, učenik postaje subjekt i njegov aktivni sudionik. Kvalitetan i dobro osmišljen kurikulum trebao bi omogućiti učenicima aktivno stjecanje znanja, dok bi uloga učitelja bila organizirati, usmjeravati, poticati, pratiti i vrednovati njihov rad. Nastava bi tada bila izazovna, zanimljiva i prilagođena individualnim potrebama učenika. Učenici su učiteljima partneri u planiranju, organiziranju i izvođenju kurikuluma, te na taj način zajedno preuzimaju odgovornost za postignute rezultate. Poznato je da djeca imaju urođenu sposobnost učenja i da u prirodnoj sredini uče vrlo brzo i lako. Postavlja se pitanje zašto u školi nailaze na tako velike poteškoće, a osobito u nastavi matematike? Odgovor je možda u načinu i metodama poučavanja tradicionalne škole u kojoj su učenici stjecali znanje rascjepkano na nastavne predmete između kojih nije bilo korelacije. Najnovija istraživanja došla su do spoznaja da učenici svijet doživljavaju i spoznaju cjelovito, stoga škola mora sadržaje nastavnih programa integrirati. Ovakav pristup učenju potiče istovremeni razvoj svih odgojnih područja: intelektualnog, moralnog, estetskog, radnog i tjelesnog. Većina europskih država ulaže velike napore u što kvalitetniju izradu i provedbu kurikuluma na svim razinama obrazovanja. Kurikulum početne nastave matematike neke zemlje Europe uspješno su osmislile i integrirale ga s drugim nastavnim predmetima. Nažalost, čini se da kod nas to još uvijek nije tako, te je potrebno uložiti dodatne napore da se situacija promijeni.

škola ; učenik ; učitelj ; poučavanje ; školsko ozračje ; primarno obrazovanje ; nastava matematike

nije evidentirano

engleski

A critical evaluation of the mathematics curriculum as a part of the primary education curricull

nije evidentirano

school ; pupil ; teacher ; teaching ; school environment ; primary education ; math teaching

nije evidentirano

Podaci o prilogu

109-121.

2009.

nije evidentirano

objavljeno

978-953-7210-24-3

Podaci o matičnoj publikaciji

Kurikulum ranog odgoja i obveznog obrazovanja

Bouillet, Dejana ; Matijević, Milan

Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

Podaci o skupu

3rd International Conference on Advanced and Systematic Research ; Kurikulum ranog odgoja i obveznog obrazovanja

ostalo

12.11.2009-14.11.2009

Zadar, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija