Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Vrednovanje sustava e-učenja za učenike osnovnog obrazovanja (CROSBI ID 397061)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Tomaš, Suzana Vrednovanje sustava e-učenja za učenike osnovnog obrazovanja / prof.dr.sc. Renata Marinković (mentor); Zagreb, Filozofski fakultet u Zagrebu, . 2015

Podaci o odgovornosti

Tomaš, Suzana

prof.dr.sc. Renata Marinković

hrvatski

Vrednovanje sustava e-učenja za učenike osnovnog obrazovanja

U radu se ističe značajan utjecaj informacijske i komunikacijske tehnologije na društvo, kulturu te obrazovanje na svim razinama. Ovakva stvarnost implicira i potrebu za povećanom primjenom računala u nastavi, učenju, poučavanju i testiranju znanja učenika. Slijedom ovoga, razvoj i uporaba informacijske i komunikacijske tehnologije, uz primjenu pedagogijskih načela, omogućili su nastanak obrazovne paradigme - e-učenja. E-učenje se implementira u sustavima e-učenja. Dobro oblikovan i primijenjen nastavni sadržaj pruža mogućnosti kako on-line tako i hibridnog scenarija učenja, poučavanja i testiranja znanja učenika. Ovakav prošireni pedagogijski koncept, kojeg donosi e-učenje, mijenja ulogu nastavnika/učitelja, učenika, ali i roditelja. Cilj istraživanja u ovoj disertaciji je postavljanje i prototipno testiranje modela Vrednovanje oblikovanih nastavnih sadržaja (EvoID) u sustavima Moodle i xTEx-Sys. Model EvoID temeljen je na načelima interdisciplinarnog pristupa ostvarenoga računalnom tehnologijom i tehnologijom oblikovanja nastave. Modelom su utvrđeni i testirani kriteriji i potkriteriji za oblikovanje i vrednovanje nastavnih sadržaja u spomenutim sustavima e-učenja za učenike osnovnog obrazovanja. Osim toga, u istraživanju se primijenio upitnik u funkciji vrednovanja oblikovanih nastavnih sadržaja u sustavima e- učenja. Upitnikom su vanjski vrednovatelji, njih 41, vrednovali oblikovane nastave sadržaje u sustavima Moodle i xTex-Sys. Rezultati vrednovanja oblikovanih nastavnih sadržaja ukazali su na postojanje „dobro“ oblikovanih nastavnih sadržaja u sustavima Moodle i xTEx- Sys, a nakon revidiranja nastavnih sadržaja realizirana je implementacija istih. Faza implementacije nastavnih sadržaja realizirala se u eksperimentu s jednom skupinom u trajanju od četiri mjeseca s devedeset i tri učenika od prvog do četvrtog razreda osnovne škole. Rezultati cijelog istraživanja ukazali su na to da su predloženi kriteriji i potkriteriji za oblikovanje nastavnih sadržaja po modelu EvoID u sustavima e-učenja ovisni o okruženju diseminacije i o krajnjim korisnicima nastavnih sadržaja. S obzirom na implementaciju nastavnih sadržaja u sustavima e-učenja, a primjenom modela EvoID rezultati istraživanja ukazuju da samo „dobri“ nastavni sadržaji mogu poboljšati proces učenja, poučavanja i testiranja znanja učenika u sustavima e-učenja. Zaključujemo da model EvoID omogućava oblikovanje, diseminaciju, implementaciju i vrednovanje nastavnih sadržaja za odabrano područno znanje u ciljanim sustavima e-učenja.

oblikovanje nastavnih sadržaja ; modeli oblikovanja nastavnih sadržaja ; sustavi e-učenja ; Moodle ; xTEx-Sys ; vrednovanje sustava e-učenja ; osnovno obrazovanje

nije evidentirano

engleski

The evaluation of e-learning system for pupils in the primary education

nije evidentirano

Instructional design ; instructional design models ; E-learning ; Moodle ; xTEx-Sys ; evaluation of e-learning systems ; evaluation instructional design ; primary education

nije evidentirano

Podaci o izdanju

254

06.07.2015.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Zagrebu

Zagreb

Povezanost rada

Pedagogija