Vrednovanje učenika u ulozi nastavnika prirode i društva u sustavu Moodle (CROSBI ID 397064)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Josipa Zdilar
Suzana Tomaš
hrvatski
Vrednovanje učenika u ulozi nastavnika prirode i društva u sustavu Moodle
Informacijska i komunikacijska tehnologija (ICT, eng. Information and Communications Technology) ulazi u sve sfere ljudskog života pa tako i u odgojno-obrazovni proces, a svakodnevno se sve više škola oprema kvalitetnom računalnom opremom te se internetu može pristupiti s bilo kojeg mjesta čime su zadovoljene pretpostavke za uspješno provođenje e-učenja. E-učenje kao nova nastavna paradigma je orijentirana prema učeniku (eng. learner – centered paradigm). Učenik je “smješten” u centar, a u okruženju su resursi za učenje i to kako u pogledu vremena tako i mjesta i načina učenja. Prema učeniku je sve orijentirano – i sve je obuhvaćeno jednim izrazom resursi za učenje (ljudi, znanje, tehnologija, medij, organizacija…). (Stankov, 2009.) Učenje je u velikoj mjeri osobni čin, koji od učitelja zahtjeva razumijevanje složenosti samog procesa, uvažavanje individualnih značajka učenika, te odabir najboljih načina poučavanja nastavnih sadržaja. Tehnologija nikada u potpunosti neće moći zamijeniti učitelja ni njegovu „živu“ riječ. Diplomski rad je podijeljen na dva dijela: teorijski i empirijski. U teorijskom dijelu opisan je utjecajem informacijske i komunikacijske tehnologije na proces učenja te važnost sustava e-učenja. Posebna pozornost je posvećena sustavu Moodle u kojem su i oblikovani nastavni sadržaji prirode i društva te ulozi učitelja u tom sustavu. Na kraju teorijskog dijela je objašnjeno što je to vrednovanje i zašto ga je važno provoditi. U empirijskom dijelu detaljno je prikazano istraživanje koje je provedeno u dva treća razreda osnovne škole. Rezultati istraživanja su pokazali kako oblikovani nastavni sadržaji iz prirode i društva u sustavu Moodle poboljšavaju proces učenja, poučavanja i testiranja znanja te kako ne postoji značajna razlika u postignutom uspjehu učenika 3.A i 3.C.
informacijska i komunikacijska tehnologija; e-učenje; sustav Moodle; uloga nastavnika i vrednovanje
nije evidentirano
engleski
Student of evaluation in the role of teachers of science and society in system Moodle
nije evidentirano
Information and communication technologies; e-learning; Moodle; the role of teachers and evolution
nije evidentirano
Podaci o izdanju
63
13.07.2015.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet u Splitu
Split