Procjenjivanje kvalitete inkluzivnog okruženja u institucijama predškolskog odgoja (CROSBI ID 220708)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Romstein, Ksenija
hrvatski
Procjenjivanje kvalitete inkluzivnog okruženja u institucijama predškolskog odgoja
Kvaliteta ranog odgoja je važno pedagoško pitanje, posebice kada su u odgojne skupine uključena djeca s teškoćama u razvoju. Kako bi se saznalo nešto više o kvaliteti inkluzivnog okruženja, procijenjene su odgojne skupine u koje su uključena djeca s teškoćama u razvoju i to u dimenziji strukture (opremljenost materijalima) i dimenziji procesa (kvaliteta interakcije odrasli-dijete i vršnjačka interakcija). Deskriptivnom statistikom utvrđeno je postojanje više razine kvalitete u procesualnoj dimenziji, dok je strukturalna kvaliteta nešto niža što se interpretira kao mogućnost utjecaja: odgojitelji imaju veću moć reguliranja procesa u odgojnoj skupini nego same materijalne opremljenosti odgojne skupine. To ukazuje da interakcija i programska struktura mogu biti indikatori kvalitete inkluzije. Dobiveni rezultati mogu poslužiti kao osnova daljnjim istraživanjima ove problematike, temeljene na interpretativnoj paradigmi.
nkluzija ; okruženje ; kvaliteta ; djeca s teškoćama u razvoju ; rani odgoj
nije evidentirano
engleski
Assessing the quality of inclusive preschool education
nije evidentirano
inclusion ; setting ; quality ; children with disabilities ; early education
nije evidentirano