Hrvatske narodne pjesme što se pjevaju u Istri i na Kvarnerskih otocih (CROSBI ID 90)

Urednička knjiga | monografija (stručna)

Hrvatske narodne pjesme što se pjevaju u Istri i na Kvarnerskih otocih / Perić-Polonijo, Tatjana (ur.) Pazin: Istarski ogranak Društva hrvatskih književnika Pula, 1997

Perić-Polonijo, Tatjana

Hek, Antun

Hrvatske narodne pjesme što se pjevaju u Istri i na Kvarnerskih otocih

Godine 1880. izašla je u Trstu zbirka pod naslovom Hrvatske narodne pjesme što se pjevaju u Istri i na Kvarnerskih otocih. Pozivu uredništva Naše sloge na zapisivanje narodnih pjesama odazvao se velik broj kulturnih radnika u Istri i na Kvarnerskim otocima. Zbirka je osobito odigrala značajnu ulogu za afirmaciju hrvatskih nacionalnih i kulturnih pozicija na području zapadno od Učke. Danas svakako može se reći da građa sakupljena u toj zbirci ima osim kulturnopovijesne vrijednosti i izuzetnu estetsku, posebno usmenoknjiževnu vrijednost. Pjesme su u zbirci različitoga sadržaja, podijeljene u šest grupa: junačke, ženske, svatovske i napitnice, dječje, naricaljke, nabožne i razne kolede. Ukupno ih je 288. Pokazalo se da je zbirka, sve do danas, postala nezaobilazna u svakom bavljenju istarskim, kvarnerskim i šire, mediteranskim pjesničkim folklorom. Stoga se, stotinu i šesnaest godina nakon tršćanskoga izdanja, podastire ponovo zbirka na čitanje i proučavanje. Nastojalo se vjerno prenijeti prvo izdanje, samo je promijenjena numeracija jer će se tako olakšati snalaženje u knjizi. Upotpunjeno je ovo izdanje i dodatnim kazalima te prikazom Ivana Milcetića koji je bio objavljen u 'Vijencu' 1880. godine, u povodu prvoga izlaženja zbirke.

usmene pjesme; Istra; Kvarnerski otoci

Croatian folk songs sung in Istria and on the Islands of Kvarner

oral poems; Istria; the Islands of Kvarner