Strategije učenja vokabulara u hrvatskome kao inome jeziku (CROSBI ID 220988)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Tabak, Mihaela ; Ordulj, Antonia
hrvatski
Strategije učenja vokabulara u hrvatskome kao inome jeziku
Proces ovladavanja inim jezikom podložan je brojnim utjecajima (materinski jezik, urođena gramatika, spoznajni razvoj). Strategije učenja jezika, pored motivacije i jezične nadarenosti, među važnijim su posebnim utjecajima te su do danas tema brojnih istraživanja, ali i neslaganja stručnjaka. Visoka jezična kompetencija postiže se i upotrebom prikladnih strategija učenja vokabulara. Kako je ovladavanje leksičkom sastavnicom jedan od najvažnijih ciljeva nastave inoga jezika, cilj je ovoga istraživanja ispitati kojim se strategijama učenja vokabulara služe polaznici nastave hrvatskoga kao inoga jezika na Croaticumu i razlikuje li se uporaba strategija s obzirom na niži i viši stupanj znanja. Ispitanici su ispunjavali prerađeni Upitnik o strategijama učenja vokabulara (Pavičić 2003), demografski upitnik, testove popunjavanja praznina (clozetestove), a kako bi se dobio što jasniji uvid u korištene strategije učenja vokabulara organiziran je i intervju sa sudionicima istraživanja. Rezultati dobiveni Upitnikom o strategijama učenja vokabulara (Pavičić 2003) ukazuju na to da se ispitanici koriste trima vrstama strategija: strategije formalnoga učenja i vježbanja vokabulara, strategije samopoticajnoga (samoinicijativnoga) nezavisnoga učenja i strategije spontanoga učenja / usvajanja vokabulara. Iako su strategije vrlo važne za razvoj leksičke kompetencije, u hrvatskome kao inome jeziku nisu provedena istraživanja koja bi dala uvid u upotrebu i razvoj učeničkih strategija usvajanja vokabulara pa se očekuje da će rezultati ovoga istraživanja barem djelomice doprinijeti rasvjetljavanju navedene problematike
hrvatski kao ini ; strategije učenja vokabulara ; verbalni protokoli ; međujezični utjecaj ; kognitivna teorija učenja
nije evidentirano
engleski
Vocabulary learning strategies in Croatian as a second and foreign language
nije evidentirano
Croatian as a second/foreign language ; vocabulary learning strategies ; verbal protocols ; cross-linguistic influence (CLI) ; cognitive learning theory
nije evidentirano
Podaci o izdanju
Povezanost rada
Filologija