Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Primjena asistivne tehnologije u poticanju razvoja fine motorike, pozornosti i aktivnosti svakodnevnog života kod djeteta s razvojnim odstupanjima (CROSBI ID 397527)

Ocjenski rad | diplomski rad

Tomašević, Ivka Primjena asistivne tehnologije u poticanju razvoja fine motorike, pozornosti i aktivnosti svakodnevnog života kod djeteta s razvojnim odstupanjima / Pinjatela, Renata (mentor); Zagreb, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, . 2015

Podaci o odgovornosti

Tomašević, Ivka

Pinjatela, Renata

hrvatski

Primjena asistivne tehnologije u poticanju razvoja fine motorike, pozornosti i aktivnosti svakodnevnog života kod djeteta s razvojnim odstupanjima

Asistivna tehnologija je pojam koji se odnosi na različite uređaje i usluge čiji je cilj pomoć osobama s invaliditetom i posebnim edukacijskim/rehabilitacijskim potrebama u boljem funkcioniranju u svakodnevnim aktivnostima i postizanju bolje kvalitete života. Cilj ovog rada je utvrditi utječe li primjena edukacijsko-rehabilitacijskog programa uz upotrebu asistivne tehnologije na poboljšanje fine motorike, pozornosti i aktivnosti svakodnevnog života kod djeteta s razvojnim poremećajem predškolske dobi. Suvremena istraživanja pokazuju da asistivna tehnologija može pomoći djeci predškolske dobi s teškoćama u razvoju u poticanju nekih svakodnevnih vještina kao što su: socijalne vještine, komunikacija, pažnja, razvoj fine i grube motorike, poboljšanje samopouzdanja i samostalnosti. Program se provodio u obitelji djeteta kronološke dobi šest godina uz superviziju mentorice, doc.dr.sc. Renate Pinjatele. Osim primjene asistivne tehnologije, program je obuhvaćao i elemente poticanja senzorne integracije, kreativnih terapija i drugih individualiziranih postupaka, kao i podršku, edukaciju i rad u obitelji. U svrhu procjene i evaluacije korišteni su: Test senzomotoričke povijesti, Bruininks-Oseretsky test motoričkih vještina, Beery-Buktenica test vizualno-motoričke integracije, Ages and Stages Questionnaire (ASQ 60) i Check lista za procjenu razvoja fine motorike. Kao metoda obrade podataka primijenjena je modifikacija algoritma INDIFF koja služi za komponentnu analizu stanja ispitanika opisanog nad skupinom varijabli registriranih kroz određeni vremenski period. Na temelju statističke obrade i analize podataka, potvrđene su polazne hipoteze prema kojima primjena programa za dijete predškolske dobi s razvojnim odstupanjima rezultira napretkom na područjima fine motorike, pozornosti i aktivnosti svakodnevnog života.

asistivna tehnologija; razvojno odstupanje; fina motorika; pozornost; aktivnosti svakodnevnog života

nije evidentirano

engleski

Primjena asistivne tehnologije u poticanju razvoja fine motorike, pozornosti i aktivnosti svakodnevnog života kod djeteta s razvojnim odstupanjima

nije evidentirano

assistive technology; developmental abberation; fine motor skills; attention; activities in everyday life

nije evidentirano

Podaci o izdanju

57

14.09.2015.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet

Zagreb

Povezanost rada

Pedagogija