Primjena asistivne tehnologije u poticanju razvoja fine motorike, pozornosti i aktivnosti svakodnevnog života kod djeteta s razvojnim odstupanjima (CROSBI ID 397527)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Tomašević, Ivka
Pinjatela, Renata
hrvatski
Primjena asistivne tehnologije u poticanju razvoja fine motorike, pozornosti i aktivnosti svakodnevnog života kod djeteta s razvojnim odstupanjima
Asistivna tehnologija je pojam koji se odnosi na različite uređaje i usluge čiji je cilj pomoć osobama s invaliditetom i posebnim edukacijskim/rehabilitacijskim potrebama u boljem funkcioniranju u svakodnevnim aktivnostima i postizanju bolje kvalitete života. Cilj ovog rada je utvrditi utječe li primjena edukacijsko-rehabilitacijskog programa uz upotrebu asistivne tehnologije na poboljšanje fine motorike, pozornosti i aktivnosti svakodnevnog života kod djeteta s razvojnim poremećajem predškolske dobi. Suvremena istraživanja pokazuju da asistivna tehnologija može pomoći djeci predškolske dobi s teškoćama u razvoju u poticanju nekih svakodnevnih vještina kao što su: socijalne vještine, komunikacija, pažnja, razvoj fine i grube motorike, poboljšanje samopouzdanja i samostalnosti. Program se provodio u obitelji djeteta kronološke dobi šest godina uz superviziju mentorice, doc.dr.sc. Renate Pinjatele. Osim primjene asistivne tehnologije, program je obuhvaćao i elemente poticanja senzorne integracije, kreativnih terapija i drugih individualiziranih postupaka, kao i podršku, edukaciju i rad u obitelji. U svrhu procjene i evaluacije korišteni su: Test senzomotoričke povijesti, Bruininks-Oseretsky test motoričkih vještina, Beery-Buktenica test vizualno-motoričke integracije, Ages and Stages Questionnaire (ASQ 60) i Check lista za procjenu razvoja fine motorike. Kao metoda obrade podataka primijenjena je modifikacija algoritma INDIFF koja služi za komponentnu analizu stanja ispitanika opisanog nad skupinom varijabli registriranih kroz određeni vremenski period. Na temelju statističke obrade i analize podataka, potvrđene su polazne hipoteze prema kojima primjena programa za dijete predškolske dobi s razvojnim odstupanjima rezultira napretkom na područjima fine motorike, pozornosti i aktivnosti svakodnevnog života.
asistivna tehnologija; razvojno odstupanje; fina motorika; pozornost; aktivnosti svakodnevnog života
nije evidentirano
engleski
Primjena asistivne tehnologije u poticanju razvoja fine motorike, pozornosti i aktivnosti svakodnevnog života kod djeteta s razvojnim odstupanjima
nije evidentirano
assistive technology; developmental abberation; fine motor skills; attention; activities in everyday life
nije evidentirano
Podaci o izdanju
57
14.09.2015.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Zagreb