Uspješnost praćenja naloga kod odraslih govornika (CROSBI ID 397586)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Knežević, Dora
Kuvač Kraljević, Jelena ; Hržica, Gordana
hrvatski
Uspješnost praćenja naloga kod odraslih govornika
Test oblika, poznat kao Token Test, je test praćenja verbalnih uputa koje se usložnjavaju. Vrlo je važan i učinkovit dijagnostički instrument kod jezičnih poremećaja. S obzirom da u Hrvatskoj ne postoji standardizirana verzija ovog testa, ovaj diplomski rad, proveden u sklopu nacionalnog projekta Jezična obrada u odraslih govornika (HRZZ-2421), rezultirao je izradom elektroničke verzije Testa oblika. Test je korišten s ciljem prikupljanja podataka o uspješnosti praćenja naloga kod odraslih urednih govornika u svrhu stvaranja baze podataka za normiranje. Također se željelo ispitati utječu li dob i obrazovanje na riješenost i prosječno vrijeme reakcije na testu te postoji li povezanost između vremena reakcije i uspješnosti. Osim toga, željelo se provjeriti utječe li stupanj obrazovanja na uspješnost te s kojim česticama ispitanici imaju najviše problema. Prikazani su i problemi interakcije ispitanika s ekranima osjetljivima na dodir uzrokovani redefiniranjem fizičkih zadataka u virtualni oblik. U istraživanju je sudjelovalo 56 ispitanika u rasponu od 18 do 84 godine koji su, osim po stupnju obrazovanja, bili podijeljeni u dvije dobne skupine: mlađi ispitanici (18 do 40) i stariji ispitanici (40+). Ispitani su na Testu oblika u elektronskom obliku napravljenom za Android uređaje prema skraćenoj verziji Token Testa (De Renzi i Faglioni, 1978). Rezultati pokazuju da su mlađi ispitanici bolji na Testu oblika od starijih ispitanika, dok u prosječnom vremenu reakcije nije pronađena statistički značajna razlika između ove dvije skupine. Potvrđena je statistički značajna povezanost između vremena reakcije i uspješnosti na testu - bolji rezultat na testu odgovara boljem rezultatu vremena reakcije. Istraživanjem se također utvrdilo da ne postoji statistički značajna razlika u riješenosti testa s obzirom na stupanj obrazovanja. Kroz prikaz ukupnog broja točnih odgovora vidljivo je da su neke čestice imale lošiju riješenost od ostalih, stoga nam one ne mogu poslužiti kao markeri za potvrđivanje jezičnih teškoća kod odraslih.
Test oblika ; elektronički jezični test ; praćenje naloga ; odrasli
nije evidentirano
engleski
Instruction monitoring in adult speakers
nije evidentirano
Token Test ; electronic language testing ; instruction comprehension ; adults
nije evidentirano
Podaci o izdanju
60
16.09.2015.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Zagreb