Uvod u dječju književnost (CROSBI ID 13120)

Autorska knjiga | monografija (znanstvena)

Hameršak, Marijana ; Zima, Dubravka Uvod u dječju književnost. Zagreb: Leykam International, 2015

Hameršak, Marijana ; Zima, Dubravka

Uvod u dječju književnost

Uvod u dječju književnost iz dvostruke, književnopovijesne i književnoteorijske perspektive, a s naglaskom na hrvatskom kontekstu predstavlja ključna mjesta konstituiranja dječje književnosti. Nakon prvog poglavlja u kojem se problematizira pojam dječje književnosti, slijedi poglavlje u kojem se opisuju ključni institucionalni mehanizmi njezine produkcije, distribucije i valorizacije: nakladnici, knjižnice, nagradne knjige, lektira, cenzura i dr. Zatim slijedi poglavlje posvećeno statusu autora i čitatelja dječje književnosti te poglavlje o statusu žanra u dječjoj književnosti. U sljedeća tri poglavlja predstavljaju se povijesne i poetičke značajke slikovnice, romana, bajke i fantastične priče te dječjeg pjesništva. Posebno je poglavlje posvećeno u dječjoj književnosti istaknutom fenomenu književne animalistike, dok se u završnom predstavljaju konture dječjoj književnosti srodne, ali vjerujemo u odnosu na nju i odjelite, adolescentske književnosti. Radi se o studiji koja se temelji na višegodišnjem istraživačkom i nastavnom iskustvu obiju autorica, a koja uz nove podatke i uvide iz područja povijesti dječje književnosti, kao i kroz nastojanje na problemskoj sintezi, teži ponuditi okvir za razumijevanje dječje književnosti kao kompleksnog kulturnog, umjetničkog i društvenog fenomena.

povijest i teorija dječje književnosti; polje dječje književnosti; žanrovi i institucije dječje književnosti adolescentska književnost

An Introduction to Children's Literature

children's literature theory and history; genres and institutions of children's literature; young adult literature