Godina: 2015
Serija: Uvodi
Stranica: 447
ISBN: 978-953-340-026-6
Ključne riječi: povijest i teorija dječje književnosti; polje dječje književnosti; žanrovi i institucije dječje književnosti adolescentska književnost
( children's literature theory and history; genres and institutions of children's literature; young adult literature )
Uvod u dječju književnost iz dvostruke, književnopovijesne i književnoteorijske perspektive, a s naglaskom na hrvatskom kontekstu predstavlja ključna mjesta konstituiranja dječje književnosti. Nakon prvog poglavlja u kojem se problematizira pojam dječje književnosti, slijedi poglavlje u kojem se opisuju ključni institucionalni mehanizmi njezine produkcije, distribucije i valorizacije: nakladnici, knjižnice, nagradne knjige, lektira, cenzura i dr. Zatim slijedi poglavlje posvećeno statusu autora i čitatelja dječje književnosti te poglavlje o statusu žanra u dječjoj književnosti. U sljedeća tri poglavlja predstavljaju se povijesne i poetičke značajke slikovnice, romana, bajke i fantastične priče te dječjeg pjesništva. Posebno je poglavlje posvećeno u dječjoj književnosti istaknutom fenomenu književne animalistike, dok se u završnom predstavljaju konture dječjoj književnosti srodne, ali vjerujemo u odnosu na nju i odjelite, adolescentske književnosti. Radi se o studiji koja se temelji na višegodišnjem istraživačkom i nastavnom iskustvu obiju autorica, a koja uz nove podatke i uvide iz područja povijesti dječje književnosti, kao i kroz nastojanje na problemskoj sintezi, teži ponuditi okvir za razumijevanje dječje književnosti kao kompleksnog kulturnog, umjetničkog i društvenog fenomena.
Kategorija: Znanstvena
Filologija,Povijest,Etnologija i antropologija
Upisao u CROSBI: Marijana Hamresak (marham@ief.hr), 19. Ruj. 2015. u 00:45 sati