Povezanost imidža organizacije s medijskim objavama na internetu (CROSBI ID 397738)
Ocjenski rad | doktorska disertacija
Podaci o odgovornosti
Jakopović, Hrvoje
Skoko, Božo ; Mikelić Preradović, Nives
hrvatski
Povezanost imidža organizacije s medijskim objavama na internetu
Izgradnja pozitivnog imidža organizacije predstavlja središnju aktivnost odnosa s javnošću koja se često ostvaruje kroz odnose s medijima. Evaluacija i mjerenje učinaka već godinama predstavljaju goruća pitanja za suvremene odnose s javnošću stoga se pozitivan ili negativan imidž može proučavati kao ishod aktivnosti odnosa s javnošću. Budući da internet, kao masovni mediji, predstavlja sve značajnije sredstvo komuniciranja, temeljni je cilj istraživanja bio identificirati postojeće medijske okvire/obrasce o organizacijama Croatia Airlines, Hrvatske Željeznice i Zagrebački električni tramvaj na internetskim portalima 24sata.hr i Index.hr te utvrditi korelaciju s komentarima korisnika portala koji se manifestiraju kao pozitivan, negativan i neutralan online imidž tih organizacija, a mogu se objasniti i kroz fenomen kolektivne inteligencije. Oslanjajući se na teoriju uokvirivanja metodom analize sadržaja utvrdilo se koji su interpretacijski (medijski) okviri najzastupljeniji u izvještavanju o domeni prijevoza i kakva su njihova obilježja na internetskim portalima. Pored toga, ukazalo se kako je na temelju određenih medijskih okvira moguće predviđati reakcije korisnika, pa u tom smislu i kako odnosi s javnošću putem objavljenih priopćenja za medije i ostalih tehnika plasiranja poruka djeluju na ciljane javnosti. Medijski se okviri, kao prediktorske varijable, operacionaliziraju metodom analize sadržaja, a korisnički komentari, kao kriterijska varijabla, analizom sentimenta. Usporedno s referentnom ljudskom analizom sentimenta se ispitala preciznost računalne analize sentimenta za hrvatski jezik. Temeljem analize sentimenta i frekvencije riječi u korisničkim komentarima izrađen je leksikon riječi obilježenih sentimentom za domenu prijevoza. Anketno istraživanje među korisnicima usluga Croatia Airlinesa, Hrvatskih Željeznica i Zagrebačkog električnog tramvaja ukazalo je na veće povjerenje u internetske izvore informacija (mišljenja korisnika i službene internetske stranice) u odnosu na tradicionalne medije kada je riječ o informiranju o proizvodima i uslugama.
odnosi s javnošću ; evaluacija ; imidž ; komentari korisnika ; kolektivna inteligencija ; uokvirivanje ; internetski portali ; analiza sentimenta
nije evidentirano
engleski
Correlation of Organisational Image and Online News
nije evidentirano
public relations ; evaluation ; image ; user comments ; collective intelligence ; framing ; news portals ; sentiment analysis
nije evidentirano
Podaci o izdanju
230
01.07.2015.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet u Zagrebu
Zagreb