Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Ekološke teme u udžbenicima Republike Hrvatske i Savezne Republike Njemačke. (CROSBI ID 627449)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Romštajn-Burchards, Štefanija ; Bogut, Irella ; Popović, Željko Ekološke teme u udžbenicima Republike Hrvatske i Savezne Republike Njemačke. / Environmental issues in textbooks of Croatia and Federal Republic of Germany. // 12. Hrvatski biološki kongres s međunarodnim sudjelovanjem -Zbornik sažetaka / 12th Croatian Biological Congress with international participation - Book of abstracts / Klobučar, Goran ; Kopjar, Nevenka ; Gligora Udović, Marija et al. (ur.). Zagreb: Hrvatsko biološko društvo, 2015. str. 167-168

Podaci o odgovornosti

Romštajn-Burchards, Štefanija ; Bogut, Irella ; Popović, Željko

hrvatski

Ekološke teme u udžbenicima Republike Hrvatske i Savezne Republike Njemačke.

Europska obrazovna politika usmjerena na razvoj kompetencija učenika naglašava važnost integracije ekoloških kompetencija u nacionalne okvirne kurikule. Kompetencije učenika za područje ekologije obuhvaćaju poznavanje svijeta prirode, zakonitosti održivog razvoja, kritičko poimanje znanosti i tehnologije po pitanju etike, sigurnosti i zaštite okoliša i dr. U radu su analizirani sadržaji Nacionalnih obrazovnih kurikula (NOK i NRW), npr. kompetencije učenika nižih razreda osnovne škole u svezi ekološkog odgoja, te udžbenici Prirode i društva s ciljem usporedbe zastupljenost ekoloških tema u njima u Republici Hrvatskoj i u Saveznoj Republici Njemačkoj, pokrajini Nordrhein – Westfallen. Može se zaključiti kako su u oba kurikula vrlo dobro zastupljene kompetencije učenika koje odražavaju ekološku pismenost. Rezultati kvantitativne analize govore da se u hrvatskim udžbenicima iz prirode i društva 1.- 4. razreda nalazi najviše šest ekoloških tema, a u njemačkim njih dvadeset. Utvrđene su i raspravljane razlike u pristupu pojedinim temama. Pretpostavlja se kako je holistički pristup ekološkoj tematici u Nacionalnom kurikulu Njemačke i njihovim udžbenicima jednim dijelom posljedica okolišne politike Europske Unije koja promiče ekološki standard temeljen na akcijskim programima. Uspjeh se ekološkog odgoja najbolje mjeri ponašanjem čovjeka pa je zato važno osigurati uvjete u kojima učenici svakodnevno mogu razvijati svoje ekološke kompetencije doprinoseći tako što boljoj sutrašnjici.

 Nacionalni obrazovni kurikul;  Hrvatska i Njemačka;  udžbenici;  okoliš;  priroda i društvo

nije evidentirano

engleski

Environmental issues in textbooks of Croatia and Federal Republic of Germany.

Europska obrazovna politika usmjerena na razvoj kompetencija učenika naglašava važnost integracije ekoloških kompetencija u nacionalne okvirne kurikule. Kompetencije učenika za područje ekologije obuhvaćaju poznavanje svijeta prirode, zakonitosti održivog razvoja, kritičko poimanje znanosti i tehnologije po pitanju etike, sigurnosti i zaštite okoliša i dr. U radu su analizirani sadržaji Nacionalnih obrazovnih kurikula (NOK i NRW), npr. kompetencije učenika nižih razreda osnovne škole u svezi ekološkog odgoja, te udžbenici Prirode i društva s ciljem usporedbe zastupljenost ekoloških tema u njima u Republici Hrvatskoj i u Saveznoj Republici Njemačkoj, pokrajini Nordrhein – Westfallen. Može se zaključiti kako su u oba kurikula vrlo dobro zastupljene kompetencije učenika koje odražavaju ekološku pismenost. Rezultati kvantitativne analize govore da se u hrvatskim udžbenicima iz prirode i društva 1.- 4. razreda nalazi najviše šest ekoloških tema, a u njemačkim njih dvadeset. Utvrđene su i raspravljane razlike u pristupu pojedinim temama. Pretpostavlja se kako je holistički pristup ekološkoj tematici u Nacionalnom kurikulu Njemačke i njihovim udžbenicima jednim dijelom posljedica okolišne politike Europske Unije koja promiče ekološki standard temeljen na akcijskim programima. Uspjeh se ekološkog odgoja najbolje mjeri ponašanjem čovjeka pa je zato važno osigurati uvjete u kojima učenici svakodnevno mogu razvijati svoje ekološke kompetencije doprinoseći tako što boljoj sutrašnjici.

National  education  curriculum;   Croatia  and  Germany;   textbooks;   environment;   nature and society

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o prilogu

167-168.

2015.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

12. Hrvatski biološki kongres s međunarodnim sudjelovanjem -Zbornik sažetaka / 12th Croatian Biological Congress with international participation - Book of abstracts

Klobučar, Goran ; Kopjar, Nevenka ; Gligora Udović, Marija ; Lukša, Žaklin ; Jelić, Dušan

Zagreb: Hrvatsko biološko društvo

Podaci o skupu

12. HRVATSKI BIOLOŠKI KONGRES s međunarodnim sudjelovanjem / 12th CROATIAN BIOLOGICAL CONGRESS With International Participation

poster

18.09.2015-23.09.2015

Sveti Martin na Muri, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija, Biologija

Poveznice