Sinteza mehanizma za okidanje podvodne puške (CROSBI ID 398155)

Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad

Barić, Toni Sinteza mehanizma za okidanje podvodne puške / Wolf, Hinko (mentor); Zagreb, Fakultet strojarstva i brodogradnje, . 2015

Barić, Toni

Wolf, Hinko

Sinteza mehanizma za okidanje podvodne puške

Mehanizam za okidanje podvodne puške mora zadovoljiti osnovnu funkciju ispuštanja strelice uslijed pritiska okidača odgovarajućom silom okidanja. U prvom poglavlju dan je pregled glavnih izvedbi podvodnih pušaka. Puška na razvučenu gumu kao odabrani izvor snage ispaljivanja strelice, unutar svog tijela ima ugrađen mehanizam okidanja. Potisak okidača rezultira ispaljivanje strelice čija je analiza opisana u drugom poglavlju. U trećem poglavlju istaknuti su materijali koji se koriste za izradu mehanizma i njegovih komponenata. S obzirom da je riječ o mehanizmu koji je sastavni dio podvodne puške koja služi za lov riba, mehanizam je izravno povezan sa dodatnim komponentama puške koji sprečavaju bijeg ribe u slučaju pogotka, pa tako i sigurnost podvodnog ribolovca da mehanizam neće biti aktiviran u neželjenom trenutku. Pregled spomenutih komponenti dan je u četvrtom poglavlju. Glavni članovi mehanizma okidanja svoju osnovnu funkciju mogu obavljati u različitim položajima unutar kućišta, te s obzirom na tu činjenicu u petom poglavlju su opisani glavni tipovi i podtipovi mehanizma okidanja. Za odabrani mehanizam u šestom poglavlju je izračunata sila kojom korisnik mora pritisnuti otponac da bi se okidač pomaknuo. Izračunata je također sila kojom korisnik treba djelovati na strelicu pri njenom povratku u kućište mehanizma da bi se članovi doveli u položaj za okidanje.

sinteza mehanizma; mehanizam podvodne puške

Speargun trigger mechanism synthesis

mechanism synthesis; speargun mechanism