Računalna igra kao didaktički element u osnovnom obrazovanju (CROSBI ID 398413)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Horvat, Petra
Matijević, Milan
Topolovčan, Tomislav
hrvatski
Računalna igra kao didaktički element u osnovnom obrazovanju
U današnjem svijetu gotovo je nezamislivo živjeti bez upotrebe novih medija. Većina ljudi u svakodnevnom je dodiru s više vrsta medija pa bismo mogli reći da su mediji kao takvi postali sastavni dio života svakoga od nas. Djeca se s medijima upoznaju u vrlo ranoj dobi, a s obzirom da brzo uče, brzo se uspijevaju i snaći na pojedinim medijima. Došla su vremena kad djeca često znaju više od roditelja ili učitelja i kad je važno biti kompetentan za rad s medijima i razviti kritičku svijest u odnosu na medije. Medijski odgoj brine o tome da pojedinci, uključujući odrasle i djecu, znaju kritički razmišljati o medijima i selektirati sadržaje medija koliko god je to moguće. Istraživanja su pokazala da velik broj kućanstava posjeduje računalo, diljem svijeta, ali i Hrvatske, a gotovo svatko tko posjeduje računalo barem je jednom u životu igrao računalnu igru. Djeca i mladež najlakše uče kroz igru, a u dobu u kojem živimo najbliži oblik igre djeci i mladima upravo je računalna igra. Djeca lakše uče ako se u nastavi koriste primjeri iz stvarnog života i stvarnih situacija pa je tako poželjno napustiti neke od principa tradicionalne nastave te prihvatiti nove oblike učenja i nove medije koje možemo koristiti kako bismo djeci omogućili učenje kroz igru i kroz zabavu. Učitelj je vrlo važna osoba u životu djeteta i na njemu je da nastavu učini zanimljivom, primjerenom i učinkovitom. Kako bismo saznali mišljenje budućih učitelja o računalnim igrama u nastavi, provedeno je istraživanje na Učiteljskom fakultetu u Čakovcu. Istraživanje je uključivalo studente prve, treće i pete studijske godine učiteljskog studija (N = 136 ). Statističkom obradom podataka pokazalo se da velik broj budućih učitelja uopće nije u dodiru s računalnim igrama i da velik broj njih vrlo rijetko ili nikad ne igra računalne igre obrazovnog karaktera. Također, istraživanje je pokazalo da je mali broj budućih učitelja upoznat s mogućnošću učenja pomoću računalnih igara (eng. game based learning).
igra; multimedijska didaktika; novi mediji; osnovno obrazovanje; računalna igra
nije evidentirano
engleski
Digital game as a didactic element in elementary education
nije evidentirano
digital game; elementary education; game; multimedia didactics; new media
nije evidentirano
Podaci o izdanju
72
23.09.2015.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Učiteljski fakultet, Zagreb
Zagreb