Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Računalna igra kao didaktički element u osnovnom obrazovanju (CROSBI ID 398413)

Ocjenski rad | diplomski rad

Horvat, Petra Računalna igra kao didaktički element u osnovnom obrazovanju / Matijević, Milan (mentor); Topolovčan, Tomislav (neposredni voditelj). Zagreb, Učiteljski fakultet, Zagreb, . 2015

Podaci o odgovornosti

Horvat, Petra

Matijević, Milan

Topolovčan, Tomislav

hrvatski

Računalna igra kao didaktički element u osnovnom obrazovanju

U današnjem svijetu gotovo je nezamislivo živjeti bez upotrebe novih medija. Većina ljudi u svakodnevnom je dodiru s više vrsta medija pa bismo mogli reći da su mediji kao takvi postali sastavni dio života svakoga od nas. Djeca se s medijima upoznaju u vrlo ranoj dobi, a s obzirom da brzo uče, brzo se uspijevaju i snaći na pojedinim medijima. Došla su vremena kad djeca često znaju više od roditelja ili učitelja i kad je važno biti kompetentan za rad s medijima i razviti kritičku svijest u odnosu na medije. Medijski odgoj brine o tome da pojedinci, uključujući odrasle i djecu, znaju kritički razmišljati o medijima i selektirati sadržaje medija koliko god je to moguće. Istraživanja su pokazala da velik broj kućanstava posjeduje računalo, diljem svijeta, ali i Hrvatske, a gotovo svatko tko posjeduje računalo barem je jednom u životu igrao računalnu igru. Djeca i mladež najlakše uče kroz igru, a u dobu u kojem živimo najbliži oblik igre djeci i mladima upravo je računalna igra. Djeca lakše uče ako se u nastavi koriste primjeri iz stvarnog života i stvarnih situacija pa je tako poželjno napustiti neke od principa tradicionalne nastave te prihvatiti nove oblike učenja i nove medije koje možemo koristiti kako bismo djeci omogućili učenje kroz igru i kroz zabavu. Učitelj je vrlo važna osoba u životu djeteta i na njemu je da nastavu učini zanimljivom, primjerenom i učinkovitom. Kako bismo saznali mišljenje budućih učitelja o računalnim igrama u nastavi, provedeno je istraživanje na Učiteljskom fakultetu u Čakovcu. Istraživanje je uključivalo studente prve, treće i pete studijske godine učiteljskog studija (N = 136 ). Statističkom obradom podataka pokazalo se da velik broj budućih učitelja uopće nije u dodiru s računalnim igrama i da velik broj njih vrlo rijetko ili nikad ne igra računalne igre obrazovnog karaktera. Također, istraživanje je pokazalo da je mali broj budućih učitelja upoznat s mogućnošću učenja pomoću računalnih igara (eng. game based learning).

igra; multimedijska didaktika; novi mediji; osnovno obrazovanje; računalna igra

nije evidentirano

engleski

Digital game as a didactic element in elementary education

nije evidentirano

digital game; elementary education; game; multimedia didactics; new media

nije evidentirano

Podaci o izdanju

72

23.09.2015.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Učiteljski fakultet, Zagreb

Zagreb

Povezanost rada

Pedagogija