Poznavanje divljači nizinskoga zavičaja kod djece mlađe školske dobi. (CROSBI ID 628009)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Jurčević Agić, Ivančica ; Bogut, Irella ; Užarević, Zvonimir ; Radić, Magdalena ; Popović, Željko
hrvatski
Poznavanje divljači nizinskoga zavičaja kod djece mlađe školske dobi.
Nastavnim planom i programom za predmet Priroda i društvo u 4. razredu osnovne škole predviđena je obrada sadržaja i osnovnih pojmova o divljači. Zakon o lov-stvu definira divljač kao utvrđene životinjske vrste koje slobodno žive u prirodi, na površinama namijenjenim za uzgoj ili intenzivni uzgoj i razmnožavanje u svrhu lova i korištenja dijelova divljači. Krupna i sitna divljač važne su karike prirodnih hranidbenih lanaca unutar pojedinih ekosustava. Cilj je rada bio ispitati poznavanje divljači nizinskoga zavičaja kod djece mlađe školske dobi te vidjeti postoje li razlike u znanju o divljači kod učenika iz seoske i gradske sredine. Populacija obuhvaćena ovim istraživanjem bili su učenici mlađe školske dobi i to ukupno 62 učenika četvrtih razrednih odjela iz šest osnovnih škola. Istraživanje je provedeno testiranjem. Da bi se utvrdilo poznaju li divljač i budući učitelji, istraživanjem je obuhvaćeno i 37 studenata 3. godine Fakulteta za odgojne i obrazovne znanosti u Osijeku. Rezultati pokazuju da su obje skupine učenika uspješno riješile 43 % testa, što govori da učenici ne poznaju dovoljno divljač svojega zavičaja. Nadalje, nije uočena značajnija razlika u znanju učenika iz sela i učenika iz grada. Studenti su riješili 56 % testa te pokazali malo bolje znanje od učenika. Učenici su u prosjeku znali nabrojiti 6, a studenti 8 različitih vrsta divljači nizinskoga zavičaja. Najviše prepoznaju jelena, divlju svinju, lisicu, divljeg zeca, fazana, a od mladunčadi lane. Nazive mužjaka, ženki i mladunaca poznaju loše i slabo ih razlikuju. Rad također sadrži podatke o divljači nizinskoga zavičaja, njihovu nazivu, staništu, izgledu, tjelesnim značajkama, ponašanju, prehrambenim navikama i načinu života.
divljač ; nizinski zavičaj ; učenici ; osnovna škola ; studenti
nije evidentirano
engleski
Prior knowledge of lower primary children and teacher trainees about local lowland wildlife.
Nastavnim planom i programom za predmet Priroda i društvo u 4. razredu osnovne škole predviđena je obrada sadržaja i osnovnih pojmova o divljači. Zakon o lov-stvu definira divljač kao utvrđene životinjske vrste koje slobodno žive u prirodi, na površinama namijenjenim za uzgoj ili intenzivni uzgoj i razmnožavanje u svrhu lova i korištenja dijelova divljači. Krupna i sitna divljač važne su karike prirodnih hranidbenih lanaca unutar pojedinih ekosustava. Cilj je rada bio ispitati poznavanje divljači nizinskoga zavičaja kod djece mlađe školske dobi te vidjeti postoje li razlike u znanju o divljači kod učenika iz seoske i gradske sredine. Populacija obuhvaćena ovim istraživanjem bili su učenici mlađe školske dobi i to ukupno 62 učenika četvrtih razrednih odjela iz šest osnovnih škola. Istraživanje je provedeno testiranjem. Da bi se utvrdilo poznaju li divljač i budući učitelji, istraživanjem je obuhvaćeno i 37 studenata 3. godine Fakulteta za odgojne i obrazovne znanosti u Osijeku. Rezultati pokazuju da su obje skupine učenika uspješno riješile 43 % testa, što govori da učenici ne poznaju dovoljno divljač svojega zavičaja. Nadalje, nije uočena značajnija razlika u znanju učenika iz sela i učenika iz grada. Studenti su riješili 56 % testa te pokazali malo bolje znanje od učenika. Učenici su u prosjeku znali nabrojiti 6, a studenti 8 različitih vrsta divljači nizinskoga zavičaja. Najviše prepoznaju jelena, divlju svinju, lisicu, divljeg zeca, fazana, a od mladunčadi lane. Nazive mužjaka, ženki i mladunaca poznaju loše i slabo ih razlikuju. Rad također sadrži podatke o divljači nizinskoga zavičaja, njihovu nazivu, staništu, izgledu, tjelesnim značajkama, ponašanju, prehrambenim navikama i načinu života.
wildlife ; lowland ; pupils ; primary school ; students
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
Podaci o prilogu
29-30.
2015.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
4. simpozij s međunarodnim sudjelovanjem Kopački rit jučer, danas, sutra, 2015./4th Symposium with International Participation Kopački rit Past, Present, Future, 2015
Rožac, Vlatko ; Bolšec, Boris ; Kučera, Sonja ; Tot Forjan, Renata (ur.)
Bilje: Javna ustanova "Park prirode Kopački rit"
1849-8264
Podaci o skupu
4. simpozij s međunarodnim sudjelovanjem Kopački rit jučer, danas, sutra, 2015./ 4th Symposium with International Participation Kopački rit Past, Present, Future, 2015.
predavanje
01.10.2015-02.10.2015
Kopačevo, Hrvatska