Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Poznavanje divljači nizinskoga zavičaja kod djece mlađe školske dobi. (CROSBI ID 628009)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Jurčević Agić, Ivančica ; Bogut, Irella ; Užarević, Zvonimir ; Radić, Magdalena ; Popović, Željko Poznavanje divljači nizinskoga zavičaja kod djece mlađe školske dobi. / Prior knowledge of lower primary children and teacher trainees about local lowland wildlife. // 4. simpozij s međunarodnim sudjelovanjem Kopački rit jučer, danas, sutra, 2015./4th Symposium with International Participation Kopački rit Past, Present, Future, 2015 / Rožac, Vlatko ; Bolšec, Boris ; Kučera, Sonja et al. (ur.). Bilje: Javna ustanova "Park prirode Kopački rit", 2015. str. 29-30

Podaci o odgovornosti

Jurčević Agić, Ivančica ; Bogut, Irella ; Užarević, Zvonimir ; Radić, Magdalena ; Popović, Željko

hrvatski

Poznavanje divljači nizinskoga zavičaja kod djece mlađe školske dobi.

Nastavnim planom i programom za predmet Priroda i društvo u 4. razredu osnovne škole predviđena je obrada sadržaja i osnovnih pojmova o divljači. Zakon o lov-stvu definira divljač kao utvrđene životinjske vrste koje slobodno žive u prirodi, na površinama namijenjenim za uzgoj ili intenzivni uzgoj i razmnožavanje u svrhu lova i korištenja dijelova divljači. Krupna i sitna divljač važne su karike prirodnih hranidbenih lanaca unutar pojedinih ekosustava. Cilj je rada bio ispitati poznavanje divljači nizinskoga zavičaja kod djece mlađe školske dobi te vidjeti postoje li razlike u znanju o divljači kod učenika iz seoske i gradske sredine. Populacija obuhvaćena ovim istraživanjem bili su učenici mlađe školske dobi i to ukupno 62 učenika četvrtih razrednih odjela iz šest osnovnih škola. Istraživanje je provedeno testiranjem. Da bi se utvrdilo poznaju li divljač i budući učitelji, istraživanjem je obuhvaćeno i 37 studenata 3. godine Fakulteta za odgojne i obrazovne znanosti u Osijeku. Rezultati pokazuju da su obje skupine učenika uspješno riješile 43 % testa, što govori da učenici ne poznaju dovoljno divljač svojega zavičaja. Nadalje, nije uočena značajnija razlika u znanju učenika iz sela i učenika iz grada. Studenti su riješili 56 % testa te pokazali malo bolje znanje od učenika. Učenici su u prosjeku znali nabrojiti 6, a studenti 8 različitih vrsta divljači nizinskoga zavičaja. Najviše prepoznaju jelena, divlju svinju, lisicu, divljeg zeca, fazana, a od mladunčadi lane. Nazive mužjaka, ženki i mladunaca poznaju loše i slabo ih razlikuju. Rad također sadrži podatke o divljači nizinskoga zavičaja, njihovu nazivu, staništu, izgledu, tjelesnim značajkama, ponašanju, prehrambenim navikama i načinu života.

divljač ; nizinski zavičaj ; učenici ; osnovna škola ; studenti

nije evidentirano

engleski

Prior knowledge of lower primary children and teacher trainees about local lowland wildlife.

Nastavnim planom i programom za predmet Priroda i društvo u 4. razredu osnovne škole predviđena je obrada sadržaja i osnovnih pojmova o divljači. Zakon o lov-stvu definira divljač kao utvrđene životinjske vrste koje slobodno žive u prirodi, na površinama namijenjenim za uzgoj ili intenzivni uzgoj i razmnožavanje u svrhu lova i korištenja dijelova divljači. Krupna i sitna divljač važne su karike prirodnih hranidbenih lanaca unutar pojedinih ekosustava. Cilj je rada bio ispitati poznavanje divljači nizinskoga zavičaja kod djece mlađe školske dobi te vidjeti postoje li razlike u znanju o divljači kod učenika iz seoske i gradske sredine. Populacija obuhvaćena ovim istraživanjem bili su učenici mlađe školske dobi i to ukupno 62 učenika četvrtih razrednih odjela iz šest osnovnih škola. Istraživanje je provedeno testiranjem. Da bi se utvrdilo poznaju li divljač i budući učitelji, istraživanjem je obuhvaćeno i 37 studenata 3. godine Fakulteta za odgojne i obrazovne znanosti u Osijeku. Rezultati pokazuju da su obje skupine učenika uspješno riješile 43 % testa, što govori da učenici ne poznaju dovoljno divljač svojega zavičaja. Nadalje, nije uočena značajnija razlika u znanju učenika iz sela i učenika iz grada. Studenti su riješili 56 % testa te pokazali malo bolje znanje od učenika. Učenici su u prosjeku znali nabrojiti 6, a studenti 8 različitih vrsta divljači nizinskoga zavičaja. Najviše prepoznaju jelena, divlju svinju, lisicu, divljeg zeca, fazana, a od mladunčadi lane. Nazive mužjaka, ženki i mladunaca poznaju loše i slabo ih razlikuju. Rad također sadrži podatke o divljači nizinskoga zavičaja, njihovu nazivu, staništu, izgledu, tjelesnim značajkama, ponašanju, prehrambenim navikama i načinu života.

wildlife ; lowland ; pupils ; primary school ; students

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o prilogu

29-30.

2015.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

4. simpozij s međunarodnim sudjelovanjem Kopački rit jučer, danas, sutra, 2015./4th Symposium with International Participation Kopački rit Past, Present, Future, 2015

Rožac, Vlatko ; Bolšec, Boris ; Kučera, Sonja ; Tot Forjan, Renata (ur.)

Bilje: Javna ustanova "Park prirode Kopački rit"

1849-8264

Podaci o skupu

4. simpozij s međunarodnim sudjelovanjem Kopački rit jučer, danas, sutra, 2015./ 4th Symposium with International Participation Kopački rit Past, Present, Future, 2015.

predavanje

01.10.2015-02.10.2015

Kopačevo, Hrvatska

Povezanost rada

Biologija, Pedagogija