Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Važnost govorničke edukacije (CROSBI ID 628318)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Kišiček, Gabrijela Važnost govorničke edukacije // Humanizam u doba neoliberalnog kapitalizma / Perišić, Valentina (ur.). Split: Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, 2015. str. 29-30

Podaci o odgovornosti

Kišiček, Gabrijela

hrvatski

Važnost govorničke edukacije

Danas gotovo da ne postoji zanimanje koje ne uključuje neki oblik javne komunikacije. Javni govor ne podrazumijeva isključivo obraćanje širokom auditoriju za govornicom već i komunikaciju na radnome mjestu, sudjelovanje na sastancima, pregovorima, održavanje prezentacija, ali i govore u svečanim prigodama poput otvaranja konferencija, poslovnih objeda, govora zahvala na nagradama i priznanjima. Ipak, iako često javno govorimo, a još češće slušamo i procjenjujemo govore drugih, govorničkoj se edukaciji ne posvećuje dovoljno pozornosti. Dapače, nerijetko se, a pogrešno smatra da je umijeće javnoga govora rezultat prirodnoga dara. Govorništvo se, baš kao i svaka druga vještina, uči, usvaja, uvježbava i usavršava. Umijeće uvjeravanja (što retorika u užem smislu i podrazumijeva) odvija se putem sadržaja govora (logosa), djelovanjem na publiku i njihove emocije (patos) i samim karakterom govornika (etos). Govorničkom edukacijom razvija se vještina argumentiranja, razlikovanja jakih od slabih argumenata te prije svega poznavanje i prepoznavanje argumentacijskih pogrešaka te drugih retoričkih sredstava manipulacije. Također, usvaja se i razvija figurativnost govora, govorenje višim stilom, jezično i govorno ispravnijim, primjerenijim i elegantnijim (u odnosu na primjerice, privatni govor). Sve to pridonosi i izgradnji govornikova etosa. Dobar sadržaj, ali i uvjerljiva govorna izvedba uvelike utječu na persuazivnu snagu javnoga govora. Upravo se zbog toga govorničkom edukacijom uvježbava glas i izgovor govornika, primjereno korištenje neverbalnih znakova (kinezika, mimika, gesta, proksemija), a poseban se naglasak stavlja i na poštivanje pravila govornoga bontona. Govornička edukacija nedvojbeno pridonosi učinkovitosti i uvjerljivosti govornika, međutim, iznimno je važan njezin utjecaj i na slušače. Govornički obrazovani slušači moći će razlikovati manipulaciju od uvjeravanja, demagogiju od argumentacije te postati kritični slušači i postavljati više i zahtjevnije kriterije prema javnim govornicima (osobito političarima). Govornička edukacija trebala bi postati sastavnim dijelom obrazovanja gotovo svih profesija te važan dio cjeloživotnoga učenja jer kao što je često isticao Ciceron: Znanje bez elokvencije je beskorisno, a elokvencija bez znanja je opasna.

govorništvo; javni govor; edukacija; izvedba; argumentacija

nije evidentirano

engleski

Importance of rhetorical education

nije evidentirano

rhetoric; public speaking; education; speech delivery; argumentation

nije evidentirano

Podaci o prilogu

29-30.

2015.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Humanizam u doba neoliberalnog kapitalizma

Perišić, Valentina

Split: Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu

978-953-7395-81-0

Podaci o skupu

Humanizam u doba neoliberalnog kapitalizma

ostalo

07.10.2015-10.10.2015

Split, Hrvatska

Povezanost rada

nije evidentirano