Jezične kompetencije učenika prvog razreda u pisanome jeziku: upotreba priloga, prijedloga, veznika, uzvika i čestica. (CROSBI ID 54746)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Budinski, Vesna
hrvatski
Jezične kompetencije učenika prvog razreda u pisanome jeziku: upotreba priloga, prijedloga, veznika, uzvika i čestica.
Istraživanjem je u ovome radu utvrđen udio nepromjenjivih vrsta riječi u korpusu jezika učenika prvoga razreda osnovne škole. Podatci iz dječjega jezičnoga korpusa mogu se promatrati s obzirom na vrstu jezičnoga izražavanja (usmenoga i pisanoga). Predmet istraživanja temelji se na pisanim radovima. U istraživanju su sudjelovali učenici pet prvih razreda triju zagrebačkih osnovnih škola. Ukupan broj ispitanika je 119. Analiza rezultata je provedena na uzorku od 357 učeničkih sastavaka (119 sastavaka po jednoj temi ; tri sastavka na tri različite teme po učeniku). Istraživane jezične pojavnice evidentirane su bez obzira na njihovo ponavljanje i pravopisnu točnost. Pronađeno je da učenici na kraju prvoga razreda u pisanom sastavku na zadanu temu koriste u prosjeku 36 riječi te da nepromjenjive vrste riječi u pisanim radovima učenika prvoga razreda zauzimaju oko 21%. Osim toga, utvrđeno je da postoje određene razlike u prosječnom broju pojedinih vrsta nepromjenjivih riječi ovisno o temi sastavka.
korpus pisanoga dječjega jezika, gramatičke pojavnice, nepromjenjive vrste riječi
nije evidentirano
engleski
Language competences of first grade students in written language: use of prepositions, adverbs, conjunctions, interjections and particles
nije evidentirano
corpus of children's written language, grammatical tokens, closed-class words
nije evidentirano
Podaci o prilogu
47-60.
objavljeno
Podaci o knjizi
Konferencijski zbornik Drugi međunarodni specijalizirani znanstveni skup: Rano učenje hrvatskoga jezika 2
Pavličević-Franić, Dunja ; Bežen, Ante
Zagreb:
2008.
978-953-7210-18-2