Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Jezične kompetencije učenika prvog razreda u pisanome jeziku: upotreba priloga, prijedloga, veznika, uzvika i čestica. (CROSBI ID 54746)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad

Budinski, Vesna Jezične kompetencije učenika prvog razreda u pisanome jeziku: upotreba priloga, prijedloga, veznika, uzvika i čestica. // Konferencijski zbornik Drugi međunarodni specijalizirani znanstveni skup: Rano učenje hrvatskoga jezika 2 / Pavličević-Franić, Dunja ; Bežen, Ante (ur.). Zagreb, 2008. str. 47-60

Podaci o odgovornosti

Budinski, Vesna

hrvatski

Jezične kompetencije učenika prvog razreda u pisanome jeziku: upotreba priloga, prijedloga, veznika, uzvika i čestica.

Istraživanjem je u ovome radu utvrđen udio nepromjenjivih vrsta riječi u korpusu jezika učenika prvoga razreda osnovne škole. Podatci iz dječjega jezičnoga korpusa mogu se promatrati s obzirom na vrstu jezičnoga izražavanja (usmenoga i pisanoga). Predmet istraživanja temelji se na pisanim radovima. U istraživanju su sudjelovali učenici pet prvih razreda triju zagrebačkih osnovnih škola. Ukupan broj ispitanika je 119. Analiza rezultata je provedena na uzorku od 357 učeničkih sastavaka (119 sastavaka po jednoj temi ; tri sastavka na tri različite teme po učeniku). Istraživane jezične pojavnice evidentirane su bez obzira na njihovo ponavljanje i pravopisnu točnost. Pronađeno je da učenici na kraju prvoga razreda u pisanom sastavku na zadanu temu koriste u prosjeku 36 riječi te da nepromjenjive vrste riječi u pisanim radovima učenika prvoga razreda zauzimaju oko 21%. Osim toga, utvrđeno je da postoje određene razlike u prosječnom broju pojedinih vrsta nepromjenjivih riječi ovisno o temi sastavka.

korpus pisanoga dječjega jezika, gramatičke pojavnice, nepromjenjive vrste riječi

nije evidentirano

engleski

Language competences of first grade students in written language: use of prepositions, adverbs, conjunctions, interjections and particles

nije evidentirano

corpus of children's written language, grammatical tokens, closed-class words

nije evidentirano

Podaci o prilogu

47-60.

objavljeno

Podaci o knjizi

Konferencijski zbornik Drugi međunarodni specijalizirani znanstveni skup: Rano učenje hrvatskoga jezika 2

Pavličević-Franić, Dunja ; Bežen, Ante

Zagreb:

2008.

978-953-7210-18-2

Povezanost rada

Filologija