Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Spolne i dobne razlike u korištenju interneta osnovnoškolaca (CROSBI ID 629033)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Šincek, Daniela ; Tomašić Humer, Jasmina ; Duvnjak, Ivana ; Babić Čikeš, Ana ; Jukić, Renata Spolne i dobne razlike u korištenju interneta osnovnoškolaca // Savremeni trendovi u psihologiji 2015 - knjiga sažetaka / Pajić, Dejan ; Dinić, Bojana (ur.). Novi Sad: Filozofski fakultet Univerziteta u Novom Sadu, 2015. str. 333-335

Podaci o odgovornosti

Šincek, Daniela ; Tomašić Humer, Jasmina ; Duvnjak, Ivana ; Babić Čikeš, Ana ; Jukić, Renata

hrvatski

Spolne i dobne razlike u korištenju interneta osnovnoškolaca

Korištenje interneta dio je svakodnevice, a potiče brojne reakcije stručne i opće javnosti. Stoga je cilj ovog istraživanja utvrditi trendove u korištenju interneta u osnovnoškolaca, osobito utvrditi postoje li spolne i dobne razlike u istom. U istraživanju je sudjelovalo 505 učenika viših razreda (od toga 258 dječaka) iz četiri osnovne škole sa šireg područja grada Osijeka. Provjeravajući pomoću kojih uređaja najčešće pristupaju internetu (bilo je moguće izabrati više uređaja), pokazalo se da više od polovice sudionika (njih 54.6%) koristi mobitele u tu svrhu, a 24.4% pristupa preko vlastitog računala. Ukupno 37.3% sudionika koristi zajednička obiteljska računala kojima roditelji imaju pristup. Spolne razlike su utvrđene u pristupanju internetu preko vlastitog računala (χ2 = 9.16, p = .002) i mobitela (χ2 = 6.64, p = .010) pri čemu dječaci češće nego djevojčice pristupaju preko ovih uređaja. Učenici petih razreda češće nego ostale dobne grupe koriste obiteljsko računalo (χ2 (3) = 24.64, p = .002) i tablete (χ2 (3)= 11.27, p = .010), a učenici petih i šestih razreda rjeđe pristupaju internetu preko pametnog telefona (χ2 (3)= 8.01, p = .046). Prateći kako provode vrijeme na internetu utvrđeno je da se najčešće dopisuju s prijateljima (53%), zatim slušaju glazbu (49%) i igraju igrice (36.9%), dok u manjoj mjeri traže podatke zbog osobnih interesa ili školskih zadataka (17.3%). Dječaci češće igraju igrice nego djevojčice (χ2 = 47.69, p = .000), a djevojčice češće slušaju glazbu (χ2 = 3.92, p = .048) i dopisuju se s prijateljima (χ2 = 9.45, p = .002) nego dječaci. Za razliku od učenika petih razreda koji češće igraju igrice (χ2 (3) = 12.54, p = .006), učenici sedmih i osmih razreda se češće dopisuju s prijateljima (χ2 (3) = 16.46, p = .001). Najviše učenika ima profil na Facebooku (83.7%), a najmanje na Twitteru (17.7%). Dječaci češće od djevojčica izjavljuju kako imaju otvoreni Facebook profil (χ2 = 4.60, p =.032) i koriste Google + (χ2 = 4.17, p =.041), a djevojčice češće koriste Instagram nego dječaci (χ2 = 27.74, p = .000). Podaci mogu ukazivati na veći nadzor roditelja nad mlađim učenicima, na veću usmjerenost djevojčica i starijih učenika na interakciju s vršnjacima i prisnost te na izrazitu preferenciju Facebooka među društvenim mrežama.

Internet; spolne razlike; dobne razlike; društvene mreže

nije evidentirano

engleski

Gender and age differences in pupil's Internet use

nije evidentirano

Internet; gender differences; age differences; social network

nije evidentirano

Podaci o prilogu

333-335.

2015.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Savremeni trendovi u psihologiji 2015 - knjiga sažetaka

Pajić, Dejan ; Dinić, Bojana

Novi Sad: Filozofski fakultet Univerziteta u Novom Sadu

978-86-6065-333-0

Podaci o skupu

Savremeni trendovi u psihologiji 2015

poster

29.10.2015-31.10.2015

Novi Sad, Srbija

Povezanost rada

Psihologija