Odnos znanja o nasilju preko interneta i doživljenog/počinjenog nasilja preko interneta kod djece osnovnoškolske dobi (CROSBI ID 629034)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Duvnjak, Ivana ; Milić, Marija ; Babić Čikeš, Ana
hrvatski
Odnos znanja o nasilju preko interneta i doživljenog/počinjenog nasilja preko interneta kod djece osnovnoškolske dobi
Nasilje preko interneta svakodnevno se događa putem različitih informacijskih tehnologija koji su lako dostupni djeci od najranije dobi. Djeca se najčešće na internetu dopisuju s prijateljima (53%), slušaju glazbu (49%), igraju igrice (36.9%) te traže podatke zbog osobnih interesa ili školskih zadataka (17.3%). Čak 83.7% učenika ima otvoren Facebook profil. Djeca veliki dio vremena provode na internetu te stoga postoji rizik za doživljavanje i činjenje nasilja preko interneta. Istraživanje je provedeno na 505 učenika predmetne nastave iz četiri osnovne škole sa šireg područja grada Osijeka (od toga 258 dječaka). Istraživanje je provedeno u sklopu većeg istraživanja, a za potrebe ovog istraživanja korištene su: anketa o učestalosti i navikama korištenja interneta, anketa kojom se ispitivalo znanje o nasilju preko interneta te Skala doživljavanja i činjenja nasilja preko interneta (Cetin, Yaman i Paker, 2011). Od ukupnog broja sudionika, njih 27.9% je doživjelo, a 25.1% ih je počinilo nasilje preko interneta (postotak sudionika koji je na skali barem jednom odgovorio da se doživljeno/počinjeno nasilno ponašanje javlja često ili uvijek). Dobivena je umjereno pozitivna korelacija između doživljenog i počinjenog nasilja (r=0.56 ; p<.01) što je u skladu s nalazima prijašnjih istraživanja. Od 12 tvrdnji koje se odnose na ispitivanje znanja o nasilju i uznemiravanju preko interneta, 39.4% sudionika je uglavnom dalo točne procjene (odgovorili su točno na 11 ili 12 tvrdnji). 13.6% sudionika nije točno odgovorilo na šest ili više tvrdnji. Znanje o nasilju i uznemiravanju preko interneta u niskoj je negativnoj korelaciji (r = -.15) s doživljavanjem nasilja preko interneta kao i s činjenjem nasilja preko interneta (r = - .20). Dobiveni rezultati ukazuju kako je internet svakodnevno prisutan u životima djece, međutim više od polovice djece ne prepoznaje da su neki od ponašanja na internetu oblici nasilja i uznemiravanja. Upoznajući djecu o rizičnim ponašanjima na internetu moguće je osvijestiti kako su određeni oblici ponašanja nepoželjni i na takav način smanjiti učestalog pojavljivanja takvih oblika ponašanja.
doživljavanje i činjenje nasilja preko interneta; znanje o nasilju preko interneta; učenici
nije evidentirano
engleski
Relationship between knowledge about cyberbullying and experiencing and committing cyberbullying among primary school children
nije evidentirano
experiencing and committing cyberbullying; knowledge of internet violence; pupils
nije evidentirano
Podaci o prilogu
323-324.
2015.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Savremeni trendovi u psihologiji 2015 - knjiga sažetaka
Pajić, Dejan ; Dinić, Bojana
Novi Sad: Filozofski fakultet Univerziteta u Novom Sadu
978-86-6065-333-0
Podaci o skupu
Savremeni trendovi u psihologiji 2015
poster
29.10.2015-31.10.2015
Novi Sad, Srbija