Acquisition of prepositions in Croatian language (CROSBI ID 399195)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Kaštelančić, Ana
Arapović, Diana
Hržica, Gordana
engleski
Acquisition of prepositions in Croatian language
Usvajanje prijedloga tema je koja zaokuplja pažnju istraživača različitih profila koji promatraju jezični razvoj. Djeca u dobi od prve do treće godine života usvajaju bazu materinskog jezika i brzo povećavaju svoj vokabular razvojem promjenljivih i nepromjenljivih vrsta riječi. Brojna su istraživanja u različitim jezicima promatrala redoslijed pojavljivanja prijedloga u dječjem jeziku, a prijedlozi se kao skupina riječi mogu promatrati i kroz ulogu koju imaju unutar iskaza. Cilj je ovog istraživanja ispitati mogućnost primjene podjele prijedloga u hrvatskom jeziku na četiri kategorije: semileksičke, funkcionalne, adverbijalne i čestice (Littlefield, 2009., prema Thomann, 2013.). Očekuje se da će se u govoru djece prvo pojaviti semileksički prijedlozi koji nose deskriptivni sadržaj te da će biti najmanja pojavnost adverbijalnih prijedloga u iskazima zbog preklapanja s kategorijom priloga. Promatraju se i analiziraju iskazi djece iz Hrvatskog korpusa dječjeg jezika (Kovačević, 2002) i zaključuje da djeca u najranijoj dobi prvo proizvode semileksičke prijedloge, potom funkcionalne prijedloge koji imaju važnu ulogu u povezivanju elemenata u sintagmu koji upućuju na to koliko je morfologija hrvatskog jezika važna prilikom usvajanja pojedinih prijedloga. Adverbijalni prijedlozi su najmanje zastupljeni u iskazima djece govornika hrvatskog jezika, a kategorija čestica ne odgovara postojećim prijedlozima u hrvatskom jeziku. Greške koje se javljaju u iskazima djece upućuju na ulogu morfološke složenosti hrvatskog jezika i utjecaja govora odraslih na proces jezičnog razvoja koji podrazumijeva i usvajanje i upotrebu prijedloga.
prepositions; Croatian; semi-lexical; functional; adverbial
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
Podaci o izdanju
41
01.11.2014.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Zagreb